• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2024/25
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Guido Sarno

Baletmistrz i pedagog

Urodził się w Neapolu, gdzie w 1996 roku wstąpił do Szkoły Baletowej Lyceum Mara Fusco, a w 2003 roku otrzymał stypendium w Szkole Rudra Maurice’a Béjarta. Miał udaną i różnorodną karierę zawodową. Pracował w takich zespołach, jak: Béjart Ballet, Teatro alla Scala w Mediolanie, Ballet de l’Opéra de Bordeaux, a w końcu jako pierwszy tancerz w Ballet de l’Opéra de Nice oraz w Czeskim Balecie Narodowym.

Wykonał wiele głównych ról w repertuarze klasycznym, dramatycznym i współczesnym, w tym w pracach choreograficznych: George’a Balanchine’a (Theme and Variations, La Chaconne, Allegro Brillante, Syn marnotrawny), Jiřiego Kyliána (Symfonia psalmów, Six Dances, Click-Pose-Silence, Msza polowa), Nacha Duato (Por Vos Muero, Gnawa), Jacopa Godaniego (Reflections on the Fate of Human Forms), Ohada Naharina (Decadance), Michaela Cordera (The Snow Queen), Kennetha Greve’a (Jezioro łabędzie), Maurice’a Béjarta (Cantate 51, Bolero, Ciao Federico, 7 Danses Grèques), Javiera Torresa (Bajadera, Śpiąca królewna), Williama Forsythe’a (In the Middle, Somewhat Elevated), Alexandra Ekmana (Cacti), Katarzyny Kozielskiej (Aspects), Yuriego Vamosa (Dziadek do orzechów, A Christmas Carol, Romeo i Julia), Gene’a Kelly’ego (Pas de Dieux), Erica Vu-Ana (Rajmonda, Coppélia, Don Kichot), Michała Stípy (Bajadera, Giselle, Paquita), Glena Teley’a (Voluntaries, Święto wiosny), Uwego Scholza (7th Symphony in A Major), Serge’a Lifara (Suite en Blanc, Icarus), Oscara Araiza (Rhapsody), Lucindy Childs (Oceana), Rudolfa Nuriejewa (Dziadek do orzechów), Fredericka Ashtona (Sen), Charles’a Jude’a (Don Kichot, Giselle, Coppélia, Jezioro łabędzie, Romeo i Julia, Dziadek do orzechów), Heinza Spoerlego (Europa Riconosciuta), Léonide’a Massine’a (Święto wiosny, Trójkątny kapelusz), Michaiła Fokina (Pietruszka), Bronisławy Niżyńskiej (Wesele), Thierry’ego Malandina (Valse), Petra Zuski (Romeo i Julia, Dziadek do orzechów, Solo for Three), Radu Poklitaru (Rain), Václava Kuneša (Temporary Condition).

Po zakończeniu kariery scenicznej zyskał uznanie jako pedagog gościnny w prestiżowych teatrach na całym świecie. Od 2018 roku jest pracował jako baletmistrz oraz asystent kilku choreografów, a także sam tworzył choreografie. Realizował i prowadził próby wielu pozycji repertuarowych w licznych teatrach baletowych, w tym: w Estońskim Balecie Narodowym, SNG Opera i Balet w Lublanie, Opéra de Nice, Ballet du Capitole w Tuluzie, Theater Basel, w Balecie Teatru Wielkiego w Poznaniu, Teatro San Carlo w Neapolu, Teatro Massimo w Palermo, Tatarskiej Operze Narodowej w Kazaniu i w Balletto del Sud.

Z początkiem sezonu 2024/2025 dołączył do zespołu baletmistrzów Polskiego Baletu Narodowego.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''