Johan Engels

Scenograf

Johan EngelsPochodzi z RPA. Studiował sztukę i wzornictwo na Uniwersytecie w Pretorii. Projektował dekoracje do wielu produkcji operowych, baletowych i teatralnych w Afryce Południowej. Jego pierwsze prace to projekty do Show Boat Kerna i Zemsty nietoperza Johanna Straussa. Na festiwalu Bregenzer Festspiele był odpowiedzialny za scenografię do Maskarady Nielsena, (koprodukcji z Royal Opera House w Covent Garden) w reżyserii Davida Pountneya. Z Pountneyem współpracował także m.in. przy takich produkcjach, jak: Chorus w Houston Grand Opera, Osud Janáčka w Wiener Staatsoper, Eight Little Greats w Opera North, Czarcia ściana Smetany w Pradze, Turandot Pucciniego na Salzburger Festspielen, Anything Goes Portera w Grange Park Opera, Miłość trzech króli Montemezziego, Kredowe koło Zemlinskyego, Simplicius Johanna Straussa, Róża z ogrodu miłości Pfitznera, Gwiazda Chabriera i Agrippina Haendla w Zurychu i Chowańszczyzna Musorgskiego w Welsh National Opera. Pracował też nad: Trojanami Berlioza w Deutsche Oper Berlin, Tryptykiem Pucciniego w Lyonie, (obie realizacje we współpracy z Davidem Pountneyem); Boys in the Photograph Webbera w Civic Theatre w Johannesburgu, Thaïs Masseneta w Operze w Göteborgu, Artaxerxes Arne’a w Royal Opera House i Sen nocy letniej Brittena w Opera North. Pozostałe produkcje to m. in.: Kopciuszek dla Zürcher Ballett, V Symfonia Beethovena w Wiener Staatsopernballett, Makbet Verdiego i Romeo i Julia Gounoda w Opera North, Beatrycze i Benedykt Berlioza w Chicago Opera Theatre, Otello Verdiego w Parmie, Monte Carlo oraz w Los Angeles jak również Don Carlos Verdiego dla Welsh National Opera, Canadian Opera i Houston Opera. Był również projektantem kostiumów na Wiedeński Koncert Noworoczny w latach 1998, 1999, 2003, 2004 i 2010.