• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2024/25
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Katarzyna Rott

Kostiumograf

Kostiumografka posługująca się szerokim spektrum technik artystycznych. Absolwentka poznańskiej ASP (kierunek: edukacja artystyczna).

Od 2013 roku współpracuje z Teatrem Wielkim - Operą Narodową, gdzie zadebiutowała w 2015 roku kostiumami do spektaklu Pupa – baletu w jednym akcie na kanwie twórczości Witolda Gombrowicza. Zaprojektowała kostiumy do spektaklu Calliya Andersena (2015). Po metamorfozie z mix media show do musicalu z muzyką Wojtka Kostrzewy powróciła do oryginalnego tytułu Calineczka (2017), następnie do baletu tworzonego z myślą o najmłodszych odbiorcach Karnawał zwierząt Camille’ a Saint-Saënsa (2017). Na kanwie materiałów archiwalnych stworzyła malowniczą adaptację kostiumów Andrzeja Kreutza-Majewskiego do Giselle (TW-ON, 2022). Najnowsze z jej autorskich kostiumów można zobaczyć w balecie Don Kichot choreografii Anny Hop (Opera na Zamku w Szczecinie, 2023).

Jej projekty kostiumowe do spektakli zbudowane są w dużej mierze na zamyśle odziania „ciała w ciało”, a obecnie „ciała w baśń” w sposób prosty i kompletnie transformujący, bez ograniczeń dla intensywnego ruchu tancerzy i akrobatów. Malarskie traktowanie materiałów zarówno w specjalnie projektowanych wzorach do druku na tkaninie, jak i ręcznie malowane i zdobione, utrzymują charakterystyczny poziom plastyki kostiumu. Chętnie używa skóry naturalnej do tworzenia biżuterii, akcesoriów oraz rekwizytów, łączy projektowanie z najwyższej jakości rzemiosłem artystycznym. W swoich działaniach posługuje się szerokim wachlarzem narzędzi twórczych zarówno cyfrowych, jak i tradycyjnych, a wszechstronną świadomość plastyczną przenosi na kompleksowo zaprojektowane w najdrobniejszych detalach kostiumy harmonizujące z otoczeniem scenicznym.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''