• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2024/25
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Katarzyna Załęcka

Scenograf, kostiumograf

Studiowała scenografię na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych (w 2013 roku obroniła dyplom pod opieką dr hab. Andrzeja Witkowskiego) i na berlińskiej Weissensee Kunsthochschule.

Zajmuje się zarówno projektami teatralnymi, jak i filmowymi. Zdobyła bogate doświadczenie m.in. jako asystentka scenografa przy takich spektaklach, jak: Blue room (reż. Agnieszka Glińska, Teatr PWST w Krakowie), Elvis (reż. Michał Siegoczyński, Teatr Nowy w Poznaniu), Ości (reż. Paweł Miśkiewicz, Teatr Soho w Warszawie). Od 2018 roku związana jest z Teatrem Wielkim - Operą Narodową, gdzie jako asystentka kostiumografa współpracowała przy operach: Ognisty anioł (reż. Mariusz Treliński), Manru (reż. Marek Weiss) oraz przy Koncercie e-moll (chor. Krzysztof Pastor) oraz Koncercie f-moll (chor. Liam Scarlett), będących częściami wieczoru baletowego Nasz Chopin.

W 2016 roku przygotowała scenografię i kostiumy do spektaklu Boeing, boeing (reż. Witold Mazurkiewicz) w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej. Zaprojektowała w stołecznym Teatrze Soho scenografie do spektakli Księżycowy chłopiec (reż. Igor Gorzkowski) oraz Anonim (reż. Karolina Kowalczyk).

Jej scenografię można również zobaczyć w nagradzanym na festiwalach filmie produkcji Studia Munka Ukołysz mnie (reż. David Tejer) z 2018 roku. Współpracowała także przy filmach krótkometrażowych i teledyskach.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''