Librecista i dramaturg. Udziela się na polu opery, teatru muzycznego i sztuk performatywnych. Od września 2013 roku jest dyrektorem ds. programowych, dramaturgii i promocji kultury w Théâtre Royal de la Monnaie w Brukseli, będąc jednocześnie prawą ręką Petera de Caluwe na polu artystycznym. Pracował jako dziennikarz, redaktor i autor scenariuszy programów telewizyjnych. Odbył studia dramaturgiczne i literaturoznawcze na Uniwersytecie w Amsterdamie. Brał udział w programie Young Talents Development ENOA (Europejskiej Sieci Akademii Operowych). Był członkiem zespołu doradców przy Opera Europa, organizacji zrzeszającej europejskie teatry i festiwale operowe.
Jako dramaturg współpracował z różnymi teatrami i festiwalami, m.in. Nederlandse Opera, Teatrem Wielkim - Operą Narodową, Nederlands Theater Festival, International Choreographic Centre w Amsterdamie oraz laboratorium opery eksperymentalnej Studio Minailo. Jego teatralna adaptacja powieści Tel-Aviv Kathariny Hacker w 2011 roku została nominowana do Kölner Theaterpreis. Jego libretta były prezentowane m.in. w ramach festiwalu Operadagen w Rotterdamie, a także na Babelfestival w Amsterdamie. Jego najnowsze libretto do opery Requiem dla ikony zostanie zaprezentowane w ramach Projektu ’P’ w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej.
Krystian Lada zainicjował i kierował forum dla twórców opery współczesnej w Amsterdamie pod nazwą "United States of Opera". Był pomysłodawcą i koordynatorem programu badawczo-rozwojowego dla artystów Fringe FUEL oraz sekcji „aktywizmu kreatywnego” w ramach Fringe Festival w Amsterdamie. Był również koordynatorem Europejskich Dni Opery w Holandii.
fot. archiwum artysty