Angielski choreograf, artysta-rezydent w londyńskim Royal Ballet (Balecie Królewskim). Urodził się w Ipswich, gdzie uczył się w Szkole Tańca Lindy Shipton, później dołączył do Royal Ballet School. Jeszcze jako uczeń został wyróżniony Nagrodą Choreograficzną im. Kennetha MacMilana, a także Nagrodą Choreograficzną im. Ursuli Moreton. Był również pierwszym laureatem De Valois Trust Fund Choreographers’ Award. Bezpośrednio po szkole, w 2005 roku związał się z Royal Ballet, a w 2008 został awansowany na koryfeja.
W 2012 roku zrezygnował z dalszej kariery tanecznej, by zostać jednym ze stałych choreografów Royal Ballet jako artysta-rezydent. Stworzył tam balety: Despite, Vayamos al Diablo, Consolations and Liebestraum (nominacja do Narodowej Nagrody Koła Krytyków), Asphodel Meadows (nominacja do Nagrody South Bank Sky Arts i Nagrody im. Laurence’a Oliviera, a także laureat Narodowej Nagrody Koła Krytyków), Sweet Violets, Diana and Actaeon (w spektaklu Metamorphosis: Titian 2012), Hansel and Gretel, Jubilee pas de deux (z okazji Diamentowego Jubileuszu Jej Królewskiej Mości Królowej Elżbiety II), The Age of Anxiety, Summertime, Frankenstein (w koprodukcji z San Francisco Ballet) i Symphonic Dances. W sezonie 2017/18 zrealizował tam również własną wersję Jeziora łabędziego.
Dla innych zespołów zrealizował takie prace, jak: No Man’s Land (English National Ballet), Gargoyles and Funérailles (New York City Ballet), With a Chance of Rain (American Ballet Theatre), Vespertine, The Firebird i Carmen (Norweskiego Baletu Narodowego), A Misummer Night’s Dream (Royal New Zealand Ballet i Queensland Ballet), Viscera i Euphotic (Miami City Ballet), Hummingbird (San Francisco Ballet), Promenade Sentimentale (K-Ballet), Serpent (BalletBoyz: The Talent), Hinterland i Indigo Children (Ballet Black). W 2016 roku rozpoczął również stałą współpracę artystyczną z Queensland Ballet.
fot. Andrej Uspenski