Lucy Carter

Reżyser świateł

Lucy CarterPochodząca z Anglii Lucy Carter współpracuje blisko z Waynem McGregorem, choreografem-rezydentem Royal Ballet. Pracowała przy następujących produkcjach londyńskiego zespołu: Woolf Works, Tetractys, Raven Girl, Metamophosis: Titian 2012, Live Fire Exercise, Chroma, Infra and Qualia oraz Dydona i Eneasz / Acis i Galatea dla Royal Opera. W sezonie 2015/16 wspólnie z McGregorem zrealizowała z tancerzami Royal Ballet jednoaktowy balet Obsidian Tear.

Carter studiowała taniec i aktorstwo w Roehampton Institute (University of Surrey) oraz reżyserię świateł w Royal Central School of Speech and Drama. Poza Royal Ballet, współpracowała także z San Francisco Ballet, Baletem Bolszoj, Baletem Opery Paryskiej, Baletem Stuttgarckim, Baletem Australijskim, New York City Ballet oraz Scottish Ballet. Dla Studia Wayne McGregor zaprojektowała światła do Atomos, FAR, Dyad 1909 (In the Spirit of Diaghilev) oraz Entity. Oświetlała także takie produkcje operowe jak Skrzypek na dachu (Grange Park Opera), Rzekoma ogrodniczka (Glyndebourne Festival), Grimes on the Beach (Aldeburgh Festival), Lohengrin (Welsh National Opera, Teatr Wielki – Opera Narodowa) oraz Výlety páně Broučkovy (Opera North). Carter współpracuje także z teatrami dramatycznymi. Zrealizowała Husbands and Sons, Emil and the Detectives Medea and Blurred Lines (National Theatre), Saturday Night and Sunday Morning (Royal Exchange Manchester), Love and Money (Young Vic) i Otello (Sheffield). Za projekt oświetlenia do ChromyWoolf Works Carter otrzymała Knight of Illumination Award.