Ukończyła studia scenograficzne w klasie Wolframa Skalickiego w Grazu i klasie Wilfrieda Minksa w Hamburgu. Pierwsze prace zrealizowała na festiwalu teatralnym „Styryjska Jesień” w Grazu i dla Hans Otto Theater w Poczdamie (m.in. Sen nocy letniej, Choroba młodości, Wróg klasy). Od 1996 roku stworzyła scenografie dla wielu niemieckich teatrów, m.in. do: Nory Ibsena i Nocy Fosse w Schauspielhaus w Lipsku, Romea i Julii oraz Wiśniowego sadu w Teatrze w Bremie, Liliom Molnara w Teatrze w Jenie, Elektry Hofmannsthala w Kammerspielen w Magdeburgu, Abalon Katera dla Schauspiel Frankfurt, Historii rodzinnych Srlbjanovic dla Deutsches Theater Berlin, Sinobrodego Dei Loher dla Teatru Schillera, Stillen z reżyserką Lotte van den Berg dla Sophiensaele w Berlinie i Toneelhuis w Antwerpii. W 2009 roku zrealizowała scenografię do Medei Grillparzera w Teatrze Narodowym w Weimarze, a rok później do Mesjasza w reżyserii Michała Zadary w Schauspielhaus w Wiedniu. Jest autorką scenografii i kostiumów do Zaryzykuj wszystko, kostiumów do Między nami dobrze jest w reżyserii Grzegorza Jarzyny, scenografii i kostiumów do Tartuffe’a, Trans-Atlantyku i Czekając na Turka w reżyserii Mikołaja Grabowskiego. Z Michałem Zadarą współpracowała jako scenograf przy: Wałęsie, Operetce, Fedrze, Chłopcach z Placu Broni. Dla Teatru Starego w Krakowie Stworzyła scenografię i kostiumy do Pijaków Bohomolca w reżyserii Barbary Wysockiej oraz we współpracy z reżyserem Arminem Petrasem do Ósmego dnia tygodnia Hłaski. W latach 2007-2013 współpracowała z reżyserem Mariuszem Trelińskim i scenografem Borisem Kudličką, projektując kostiumy do Borysa Godunowa dla Litewskiej Opery Narodowej w Wilnie, Orfeusza i Eurydyki dla Słowackiego Narodowego Teatru w Bratysławie, Aleko Rachmaninowa i Jolanty Czajkowskiego dla Teatru Maryjskiego w Petersburgu i Festspielhaus Baden-Baden, do Turandot Pucciniego, Latającego Holendra Wagnera w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie, do Manon Lescaut Pucciniego dla La Monnaie w Brukseli. Dla Teatru Wielkiego - Opery Narodowej zrealizowała także scenografię i kostiumy do Upadku domu Usherów Glassa w reżyserii Barbary Wysockiej. Od 2011 roku współpracowała z reżyserem Milanem Peschelem przy: Być albo nie być według Lubitscha w Teatrze Gorkiego w Berlinie i Starym Teatrze w Krakowie, Młodszym bracie Regenera, Juno i Pawiu O'Caseya w Deutsches Theater w Berlinie, Tartuffe w Betty Nansen Teatret w Kopenhadze oraz przy Mephisto według Klausa Manna w Staatsschauspiel w Hannoverze. Magdalena Musiał mieszka i prowadzi autorską pracownię malarską w Berlinie.