Marcelina Beucher

Sopran

Fotografia śpiewaczkiUkończyła z wyróżnieniem wrocławską Akademię Muzyczną w klasie swojej matki, prof. Marii Czechowskiej-Królickiej. W 2012 roku jako stypendystka programu Erasmus kształciła się w Rydze. W roku 2016 została także stypendystką Soroptymist International z siedzibą we Wrocławiu. W 2013 roku zadebiutowała partią Violetty Valéry w Traviacie Verdiego w Operze Bałtyckiej pod dyrekcją Andriya Yurkevycha (reżyseria: Karolina Sofulak), za rolę tę otrzymała Nagrodę im. Jana Kiepury (debiut roku). Jest laureatką ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów wokalnych w Polsce, Rumunii, Holandii, we Włoszech, na Węgrzech i na Litwie, są to m.in.: Międzynarodowy Konkurs Wokalny w Wilnie 2011 (wyróżnienie), III Międzynarodowy Konkurs Wokalistyki Operowej im. Adama Didura w Bytomiu 2012 (nagroda specjalna), I Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Andrzeja Hiolskiego w Kudowie-Zdroju 2012 (finalistka), Musica Sacra, Rzym 2012 (nagroda oratoryjna), VI Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Haliny Halskiej-Fijałkowskiej, Wrocław 2013 (2.nagroda), I Love Mozart, Teatr Muzyczny w Poznaniu 2013 (nagroda główna), 50. Międzynarodowy Konkurs Wokalny w s’Hertogenbosch, Holandia 2014 (laureatka), I Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Evy Martón, Węgry 2014 (3. nagroda i trzy nagrody specjalne), IV Międzynarodowy Konkurs im. Jāzepsa Vītolsa, Łotwa 2015 (1. nagroda), XVII Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Hariclei Darclée, Rumunia 2015 (nagroda Excelenca, nagroda jury), Marcella Sembrich-Kochanska International Voice Competition, Nowy Jork 2015 (nagroda honorowa) oraz Placido Domingo Operalia Competition, Guadalajara 2016 w Meksyku (półfinały). Uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich pedagogów, jak: Teresa Żylis-Gara, Elizabeth Wilke, Helena Łazarska, Andrzej Dobber, Urszula Kryger, Stefania Kałużanka, Sabina Martinaityte, Ester de Bros, Ingrid Kremling, Roberta Aleksander, Vladimir Prodnikov, Simone Fermani, Mariana Nicolesco, Nadine Secunde, Izabela Kłosińska, Leontina Vaduva i Anna Sims. W dorobku ma wiele partii operowych, które kreuje m.in. w: Operze Krakowskiej (Saffi w Baronie cygańskim J. Straussa, tytułowa Hrabina Marica w operetce Kálmána, Mimi w Cyganerii Pucciniego, Olimpia, Antonia, Giulietta i w Stella w Opowieściach Hoffmanna Offenbacha), Operze na Zamku w Szczecinie (Micaëla w Carmen Bizeta, Violetta Valéry w Traviacie Verdiego), Operze Bałtyckiej (Violetta Valéry w Traviacie), Filharmonii i Operze Podlaskiej (Mimi w Cyganerii) oraz Teatrze Wielkim - Operze Narodowej (Pierwsza Dama w Czarodziejskim flecie Mozarta), a także podczas Trentino Music Festival we Włoszech w 2017 roku (Donna Anna w Don Giovannim Mozarta). Brała udział w festiwalach i koncertach w Polsce, Rosji, Holandii, Niemczech, Rumunii, na Łotwie, Litwie, we Włoszech, Francji, Indonezji i USA. Przez kilka sezonów występowała jako solistka w Pasji wg św. Mateusza Bacha oraz Requiem Mozarta podczas tournée po Holandii. Wśród dyrygentów, z którymi występowała, są takie nazwiska, jak: Tokarczyk, Kiradijev, Staniszewski, Yurkevych, Florêncio, Bobkow, Knap, Gailis, Tabisz, Urbanek, Bugaj, Balderi, Zathey, Bottigliero, Kozłowski, Berniak i Jackson. Pracowała z tej miary reżyserami, co: Cezary Tomaszewski, Jacek Jabrzyk, Elżbieta Lejman-Krzysztyniak, Karolina Sofulak, Laco Adamik, Michał Znaniecki, Ewelina Pietrowiak, Maria Sartova,  Natalia Babińska, Barrie Kosky / Susanne Andrade i David Gately. W swoim dorobku ma również dwie płyty: Teatr Muzyczny dla Poznania, Filharmonia w Poznaniu, dyrygent: José Maria Florêncio oraz XII Koncert noworoczny, Filharmonia Narodowa, dyrygenci: Piotr Sułkowski, Jerzy Maksymiuk. Obecnie pracuje nad przewodem doktorskim i wykłada we wrocławskiej Akademii Muzycznej.