• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2024/25
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Mikołaj Zalasiński

Baryton

Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Katowicach. Laureat wielu konkursów wokalnych, m. in. A. Didura, E. Griega. Zdobywca Nagrody im. Jana Kiepury dla najlepszego śpiewaka operowego roku 2009 oraz Bursztynowego Pierścienia za kreację Renata w Balu maskowym Verdiego. Nominowany przez magazyn „Opernwelt” za role Makbeta w operze Verdiego i Scarpii w Tosce Pucciniego w sezonie 2010/11. Szczególnie ceniony za partie w operach Verdiego: Makbet, Nabucco, Rigoletto, Hrabia Luna w Trubadurze, Jago w Otellu, Renato w Balu maskowym, Don Carlo w Mocy przeznaczenia, Amonasro w Aidzie, Germont w Traviacie, Seid w Korsarzu, Don Carlos w Ernanim, Rodrigo w Don Carlosie, Ezio w Attyli. Duże uznanie zdobył również jako odtwórca partii: Don Giovanniego w operze Mozarta, Eugeniusza Oniegina w operze Czajkowskiego, Króla Rogera w operze Szymanowskiego, Carlo Gerarda w Andrei Chenierze Giordano, Scarpii w Tosce, Barnaba (Gioconda Ponchiellego), Jochanaana (Salome R. Straussa), Wotana (Złoto Renu Wagnera). Znany z pięknego verdiowskiego głosu, wyjątkowych zdolności aktorskich i charyzmy scenicznej.

Współpracuje między innymi z wenecką La Fenice, turyńskim Teatro Reggio, operą w Zurychu, wiedeńską Kammeroper, lizbońskim Teatro Sao Carlos, Teatro Real w Madrycie, Teatro Lirico w Cagliari, New Israeli Opera w Tel Awiwie, florenckim Maggio Musicale, Teatrem Wielkim - Operą Narodową w Warszawie, a także z teatrami operowymi w Berlinie, Chicago, Tokio, Pekinie, Wiesbaden, Lozannie, Pradze, Wilnie, Dublinie, Belfaście. Przez dziesięć lat związany był z norymberskim Staatstheater, wykonując głównie repertuar verdiowski i werystyczny.

Występował między innymi z Bawarską Orkiestrą Radiową w Monachium, Orkiestrą Regionu Avignon-Provence, a także z Harper Symphony Orchestra (Chicago) oraz z Orquestra do Norte (Amarante, Portugalia). Był gościem festiwali operowych w Bolonii, Rzymie, Portimao, Trapani, Antikenfestspiele w Trierze, Festiwalu Mozartowskiego w Roubaix (Francja), Wratislavia Cantans. Koncertował między innymi w Filharmonii Berlińskiej i tamtejszym Konzerthausie, w Bunka Kaikan w Tokio oraz w filharmonii w Abilene (Teksas).

Współpracował z wybitnymi dyrygentami, takimi jak: Paolo Arrivabeni, Giampaolo Bisanti, Daniele Callegari, Gabriel Chmura, Asher Fisch, Patrick Fournillier, Daniele Gatti, Valery Gergiev, Jacek Kaspszyk, Donato Renzetti, Marcello Viotti, Omer Wellber. Występował w produkcjach takich reżyserów jak: David Alden, Gilbert Deflo, Peter Konwitschny, Pier Luigi Pizzi, Jean-Pierre Ponnelle, David Pountney, Adam Hanuszkiewicz, Mariusz Treliński, Krzysztof Warlikowski, Marek Weiss, Graham Vick, Franco Zeffirelli.

W ostatnich sezonach artystycznych wystąpił jako: Hrabia Luna w nowej inscenizacji Trubadura w Teatro Lirico w Cagliari, Robert w Jolancie we florenckim Teatro del Maggio Musicale, jako Don Carlo w Mocy przeznaczenia w Augsburgu, Amonasro w Aidzie w Dubaju, Macbeth i Rigoletto w Poznaniu. Zadebiutował z dużym sukcesem w partii Wotana w ZłocieRenu w norymberskim Staatstheater, gdzie występował także między innymi jako Ezio w Attyli, Jago w Otellu i Rigoletto. W Teatrze Wielkim - Operze Narodowej występował w rolach tytułowych w Nabuccu i Rigoletcie oraz zadebiutował w Erosie i Psyche Różyckiego jako Blaks. Sezon 2018/2019 otworzył kolejnym debiutem – w roli Uroka w Manru Paderewskiego, który to spektakl otrzymał nominację do International Opera Awards w kategorii „dzieło odkryte na nowo”. W Operze Narodowej występuje także jako Scarpia w nowej inscenizacji Toski Pucciniego.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''