Pochodząca ze Słowenii artystka ukończyła Akademię Muzyczną w Lublanie pod kierunkiem Ireny Baar. Zdobyła Prešernova Prize oraz ukończyła studia podyplomowe pod kierunkiem Vlatki Oršanić. Jest laureatką dwóch konkursów o zasięgu krajowym (2000 i 2008), a do jej międzynarodowych osiągnięć należy zaliczyć dwie pierwsze nagrody na Konkursie C. A. Seghizzi (Włochy 2000 i 2005) oraz zwycięstwo na Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari (Polska 2009).
Początkowo występowała w repertuarze koncertowym, szybko jednak zadebiutowała w partii Salome w operze skomponowanej przez Slavko Osterca. Przełomem w jej karierze okazała się tytułowa partia w operze Undine Alberta Lortzinga oraz partia Micaëli w Carmen. Po niej przyszły Mimi w Cyganerii, Adela w Zemście nietoperza i Lauretta w Giannim Scicchim. W sezonie 2012/2013 artystka zaśpiewała partię Violetty w Traviacie w Lublanie. W sezonie 2015/2016 wykonywała partię Paminy w Czarodziejskim flecie w Grand Théâtre de Genève oraz na scenie Teatru Narodowego w Lublanie, którego jest solistką od sezonu 2013/2014.
Artystka dysponuje zróżnicowanym repertuarem, sięga zarówno po utwory muzyki barokowej, jak i współczesne kompozycje wokalne Heinricha Schenkera, Michele Josia, Petera Kopaća lub Pavela Šivica. Jej repertuar obejmuje ponad 200 pieśni, wśród nich można wymienić m.in.: Iluminacje Benjamina Brittena, Mignon Lieder Hugona Wolffa, 7 frühe Lieder Albana Berga czy Ariettes oubliettes Claude’a Debussy’ego.
Zwycięstwo w Konkursie im. Ady Sari otworzyło jej drogę do profesjonalnej kariery i umożliwiło występy ze znanymi orkiestrami, jak: Polska Orkiestra Radiowa, Hofer Filharmoniker, Słoweńska Filharmonia, Orkiestra Opery Krakowskiej czy Filharmonii Krakowskiej. Urška Arlič Gololičič zaśpiewała także Lament Dydony w filmie Agnieszki Holland W ciemności, który w 2012 roku był nominowany do Oskara. Wystąpiła także w rejestrowanej na żywo operze Karola Szymanowskiego Hagith.
Urška Arlič Gololičič była gościem m.in.: Salzburger Festspiele, Festiwalu Muzyki Polskiej, Festiwalu Muzyki w Zakopanem czy Festiwalu w Lublanie oraz współpracowała z takimi dyrygentami, jak: M. Letonja, L. Shambadal, P. Przytocki, L. Voltolini, L. Castriota, J. Cura.
fot. Bojan Gololičič