Po ukończeniu studiów początkowo zajmował się malowaniem dekoracji, do czasu kie-dy reżyser i scenograf Herbert Wernicke zatrudnił go jako swego asystenta, z którym pracował przy ponad 20 przedstawieniach. Pierwszy samodzielny projekt wykonał w 1979 roku dla Opery w Darmstadt. Od tego czasu pracuje jako niezależny scenograf i projektant kostiumów. Początkowo tworzył wyłącznie z Willym Deckerem, a od 1992 roku również z Andreasem Homoki. Praca z tymi dwoma znakomitymi reżyserami zdominowała jego życie zawodowe; ale znalazło się w nim miejsce dla takich twórców, jak: Harry Kupfer, Johannes Schaaf i Reto Nickler. Pracował przy ponad 150 inscenizacjach dla tak znaczących scen operowych, jak: Deutsche Oper i Komische Oper w Berlinie, Wiener Staatsoper, mediolańska La Scala, Opéra Bastille, Palais Garnier i Châtelet w Paryżu, De Nederlandse Opera w Amsterdamie; tworzył także dla teatrów w Monachium, Hamburgu, Dreźnie, Stuttgarcie, Lipsku i Kolonii, dla Festiwalu Ruhrtriennale i Festiwalu w Salzburgu. Przygotował też scenografie dla oper we Florencji, Bolonii, Wenecji, Genui, Neapolu, Turynie, Barcelonie, Madrycie, Genewie, Lyonie, Montpellier, Sewilli, Oslo, Kopenhadze, Antwerpii, Brukseli, Santa Fe i San Francisco. Liczne adaptacje i wznowienia spektakli z jego scenografią i kostiumami pokazywane były w Europie, Ameryce Północnej i Japonii. Jest laureatem licznych nagród otrzymanych we Francji, Włoszech i Hiszpanii. Posiada tytuł Chevalier des Arts et des Lettres w uznaniu zasług dla francuskiej kultury. W warszawskiej Operze Narodowej przygotował scenografię i kostiumy do Elektry oraz Werthera w reżyserii Willy’ego Deckera (2010).