• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2024/25
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Zofia Rudnicka

choreograf

Po ukończeniu Państwowej Szkoły Baletowej w Warszawie (1967) związała się z Teatrem Wielkim. W latach 1976-1988 była tu solistką. W 1977 r. ukończyła studium nauczycieli tańca przy Akademii Muzycznej w Warszawie. Stosunkowo wcześnie zajęła się choreografią: utaneczniała rewie mody i występy zespołów estradowych. Pracowała dla telewizji, gdzie zrealizowała show Szkoła tańca oraz programy i filmy baletowe: Danse macabre, La Valse, Podróż magiczna, Transit, Niedziela lub poniedziałek, Piekielny młyn i Odcienie miłości. Współpracowała też z kabaretem Olgi Lipińskiej. Jej debiutem choreograficznym na scenie Teatru Wielkiego była Maskarada Chaczaturiana (1979), zrealizowana we współpracy z Witoldem Grucą. Później stworzyła tu także balety kameralne: Ostinatio determinare Jerzego Satanowskiego (1985), Allegro giocoso do muzyki Grażyny Bacewicz (1986), Le caprice du sort do muzyki Salieriego (1992) oraz duże przedstawienia: Nienasycenie według Witkacego (1987) i La dolce vita inspirowane filmami Felliniego (2000). Inne jejprace to: Piotruś i wilk Prokofiewa (Teatr Wielki, Poznań), Śpiąca królewna Czajkowskiego i Don Kichot Minkusa (Opera Nova, Bydgoszcz), Karnawał zwierząt Saint-Saënsa, Słowik cesarza i Księżniczka na ziarnku grochu Szajny-Lewandowskiej, spektakl Gershwin na podstawie twórczości kompozytora (wszystkie w Teatrze Rozrywki w Chorzowie). Współpracuje jakochoreograf przy realizacji przedstawień operowych w całej Polsce; na scenie warszawskiejbyły to m.in.: Wesele Figara Mozarta, Albert Herring Brittena, Złoty kogucik Rimskiego-Korsakowa, Hrabina Moniuszki, Bramy raju Bruzdowicz, Dama pikowa Czajkowskiego, Fedora Giordana i Rigoletto Verdiego. Zapraszana jest również przezinne teatry muzyczne i dramatyczne.

fot. A. Zdebiak

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''