Scenografką przedstawienia jest Małgorzata Szabłowska, kostiumy projektuje Katarzyna Rott, a światła Maciej Igielski.
Anna Hop jest artystką Polskiego Baletu Narodowego i pokazywała już swoje autorskie miniatury w ramach dorocznych warsztatów choreograficznych. Zrealizowała także spektakl dla dzieci Bajki ci opowiem... do muzyki Witolda Lutosławskiego dla Opery na Zamku w Szczecinie oraz współpracowała przy realizacji filmu Piąte: nie odchodź Katarzyny Jungowskiej. Pupa będzie jej oficjalnym debiutem choreograficznym na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej.
Choreografka stawia na obserwację ludzkiego ciała, a nawet jego poszczególnych części, podejmując dialog z Gombrowiczowską groteską i absurdami codzienności. W naszych codziennych relacjach z ludźmi przybieramy szereg póz, odgrywamy rozmaite role, stając się aktorami w teatrze życia. Czasami nawet reżyserujemy rzeczywistość lub przyjmujemy wyznaczone dla nas pozycje. „Gęba” czy „pupa” to właśnie u Gombrowicza symbole społecznych zależności, w które wchodzimy często zupełnie nieświadomie. Zaczerpnięty z Ferdydurke tytuł baletu wskazuje na żywotność tych póz i etykiet.
Na zdjęciach: Anna Hop podczas prób z artystami Polskiego Baletu Narodowego
Fot. Ewa Krasucka