W Teatrze Wielkim debiutowała tytułową postacią księcia Amadysa w operze Amadigi di Gaula Händla, a wkrótce potem występowała na najważniejszych scenach Europy – w Londynie, Wiedniu, Brukseli czy Genewie, słynąc zwłaszcza z kreacji Erdy w Pierścieniu Nibelunga.
Koncertowała w prestiżowych salach z takimi orkiestrami jak: Wiener Philharmoniker, National Symphony Orchestra Washington czy ORF Sinfonieorchester, pod batutą takich dyrygentów jak Nicolaus Harnoncourt, Bernard Haitink, Marek Janowski, Seiji Ozawa, Krzysztof Penderecki, Jerzy Semkow, Lorin Maazel, Kazimierz Kord, Kent Nagano, sir Simon Rattle. Była śpiewaczką oratoryjno-kantatową, w zainteresowaniach repertuarowych łączyła barok ze współczesnością. Wielką Jej muzyczną miłością był Mahler, wykonała wszystko, co napisał na głos altowy. Była także mistrzynią pieśni – w jej repertuarze znajdowały się dzieła Brahmsa, Karłowicza, Moniuszki i Żeleńskiego. Zostawiła po sobie ponad 60 płyt.
Jako oddana pedagog przez wiele lat uczyła śpiewu i literatury wokalnej, prowadząc studentów z pasją i wielką muzyczną wyobraźnią.
Jej śmierć to ogromna strata dla kultury – odeszła Artystka o wyjątkowej klasie i duchu, głos epoki.
Więcej na stronie archiwum.