• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2024/25
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Aktualności

POŻEGNANIE EWY GŁOWACKIEJ

  • Poprzednie
  • Następne

Aktualności

27 października
2020

POŻEGNANIE EWY GŁOWACKIEJ

Ewa Głowacka opuściła nas nagle 19 października 2020 roku. Ikona polskiego baletu. Obdarzona wyjątkowym talentem, była najjaśniejszą gwiazdą baletu Teatru Wielkiego minionego pięćdziesięciolecia.

Wielkieś nam uczyniła pustki w sercach naszych,
Kochana Ewo, tym zniknieniem swoim...
 

Trudno dorównać poecie w wyrazie bólu, jaki pozostał w nas po Twoim niespodziewanym odejściu. Za wcześnie, po stokroć za wcześnie. Przecież jeszcze tak niedawno podziwialiśmy Cię na scenie – piękną w każdym calu, ujmująco liryczną z natury, a gdy potrzeba poruszająco dramatyczną.

Twój ulotny kunszt taneczny - przy tak wielkim talencie - zbyt szybko przeszedł do naszych wspomnień. Ale nie mogliśmy się z Tobą rozstać. Wychodząc naprzeciw tęsknocie Twoich wiernych widzów, wciąż i wciąż zapraszaliśmy Cię na scenę, proponując mniejsze role, które zawsze wypełniałaś swoim wrodzonym urokiem i silną osobowością. Twoja dawna i wciąż nowa publiczność przyjmowała Cię zawsze gorącymi oklaskami. Byłaś ozdobą sceny Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, pomostem artystycznym pomiędzy tradycją a współczesnością Polskiego Baletu Narodowego. Weszłaś na zawsze do historii polskiej sztuki baletowej jako jedna z najjaśniejszych jej gwiazd wszystkich czasów.

Zapamiętamy Cię również jako ukochaną Córkę, Żonę i Matkę – Duszę Twojej Rodziny, którą osierociłaś tak boleśnie. Jako pedagoga baletu z otwartym, czułym sercem dla każdego ucznia, każdego naszego tancerza. Jako wspaniałą, szczerą rozmówczynię, która potrafiła słuchać uważnie i nigdy nie wywyższała się ponad innych, pomimo swych wielkich osiągnięć i doświadczeń zawodowych.

Byłaś uosobieniem wdzięku, skromności i delikatności, pokory wobec sztuki, wytrwałości i poczucia obowiązku, serdeczności i osobistego ciepła, słowem – duchowego piękna, które zawsze emanowało wśród nas i ze sceny.

Żegnaj nasza niezapomniana Primabalerino!

Waldemar Dąbrowski i Krzysztof Pastor
z Zespołami Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

oraz Polskiego Baletu Narodowego

fotografia artystki

„Księżycowy renifer”, choreografia Birgit Cullberg, fot. Edward Hartwig

fotografia artystki

„Jezioro łabędzie”, choreografia Lew Iwanow, partneruje Zdzisław Ćwioro, fot. Leon Myszkowski

fotografia artystki

„Le Spectre de la Rose”, choreografia Michaił Fokin, partneruje Ireneusz Wiśniewski, fot. Leon Myszkowski

fotografia artystki

„Stanisław i Anna Oświęcimowie”, choreografia Witold Gruca, partneruje Waldemar Wołk-Karaczewski, fot. Leon Myszkowski

fotografia artystki

„Giselle”, choreografia Jean Coralli i Jules Perrot, partneruje Ireneusz Wiśniewski, fot. Leon Myszkowski

fotografia artystki

„Carmen”, choreografia Walentin Jelizariew, fot. Henryk Rosiak

fotografia artystki

„Suite en blanc”, choreografia Serge Lifar, partneruje Ireneusz Wiśniewski, fot. Leon Myszkowski

fotografia artystki

„Miłość i ból, i świat, i marzenie”, choreografia John Neumeier, partneruje Łukasz Gruziel, fot. Zbigniew Feliksiak

fotografia artystki

„Adagio Hammerklavier” Beethovena, choreografia Hans van Manen, partneruje Robert Glumbek, fot. Jacek Giluń

fotografia artystki

„La Sylphide”, choreografia August Bournonville, fot. Zbigniew Feliksiak

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''