Powder her face
-
Akt I
1 h 10 min
-
Przerwa
30 min
-
Akt II
1 h
Czas trwania: 2 h 40 min
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
Opera kameralna w dwóch aktach i ośmiu scenach
Libretto: Philip Hensher
Prapremiera: 1.07.1995, Cheltenham Festival, Everyman Theatre, Cheltenham
Premiera polska, premiera obecnej inscenizacji: 9.05.2015
Koprodukcja: Théâtre Royal de la Monnaie, Bruksela
Oryginalna angielska wersja językowa z polskimi napisami
Widownia zostanie ustawiona na Scenie Głównej w Sali Moniuszki
Spektakl wyłącznie dla widzów dorosłych
Nareszcie! Doczekaliśmy się wystawienia opery Thomasa Adèsa w Polsce prawie zupełnie nieobecnego, a którego kariera kompozytorska na scenie anglosaskiej jest jedną z najbłyskotliwszych w ostatnim ćwierćwieczu.
Pierwowzorem głównej bohaterki "Powder Her Face" była Margaret, księżna Argyll -- piękna celebrytka, która "zasłynęła" z gorszących ekscesów w trakcie procesu rozwodowego, wszczętego przez jej arystokratycznego małżonka.
Kameralna kompozycja 24-letniego Adèsa, utrzymana w duchu weillowskiej opery kabaretowej, nosi wszystkie rozpoznawalne cechy muzyki genialnego londyńczyka: harmoniczne wyrafinowanie, formalny zmysł, niewyczerpaną inwencję w żonglowaniu muzycznymi konwencjami. Chociaż na kartach tej partytury artysta lubi przespacerować się pod ramię z Schubertem, Bergiem czy Brittenem, to niejedną perłę odnajdą też wielbiciele Astora Piazzolli.
Kogo komplementy pod adresem Adèsa nie przekonały, może do "Powder Her Face" przyciągnąć wzmianka o "arii fellatio", zachłannie wymruczanej przez Księżnę przy nieodzownej "asyście" hotelowego boya. Ten szybki numer, który stał się emblematem całego muzycznego majstersztyku kompozytora, jest chyba najlubieżniej wypomadowaną sceną w historii operowego gatunku.
Obsada
- Księżna
- Dyrektor hotelu
- Elektryk
- Pokojówka
- Księżna
- Dyrektor hotelu
- Elektryk
- Pokojówka
- Księżna
- Dyrektor hotelu
- Elektryk
- Pokojówka
- Księżna
- Dyrektor hotelu
- Elektryk
- Pokojówka
- Księżna
- Dyrektor hotelu
- Elektryk
- Pokojówka
Realizatorzy
- Dyrygent
- Dyrygent (19.05.2015)
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Choreografia / inscenizacja
- Dramaturg
- Reżyseria świateł
- Projekcje wideo
- Dyrygent
- Dyrygent (19.05.2015)
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Choreografia / inscenizacja
- Dramaturg
- Reżyseria świateł
- Projekcje wideo
- Dyrygent
- Dyrygent (19.05.2015)
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Choreografia / inscenizacja
- Dramaturg
- Reżyseria świateł
- Projekcje wideo
- Dyrygent
- Dyrygent (19.05.2015)
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Choreografia / inscenizacja
- Dramaturg
- Reżyseria świateł
- Projekcje wideo
- Dyrygent
- Dyrygent (19.05.2015)
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Choreografia / inscenizacja
- Dramaturg
- Reżyseria świateł
- Projekcje wideo
Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Mimowie, tancerki i tancerze-dzieci
Sponsorzy
-
Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
-
Patron medialny premiery
-
Współorganizator koktajlu
-
Patroni medialni Teatru Wielkiego - Opery Narodowej