Powder
Her Face
Opera kameralna w dwóch aktach i ośmiu scenach
Libretto: Philip Hensher
Prapremiera: 1.07.1995, Cheltenham Festival, Everyman Theatre, Cheltenham
Premiera polska, premiera tej inscenizacji: 9.05.2015
Koprodukcja: Théâtre Royal de la Monnaie, Bruksela
Oryginalna angielska wersja językowa z polskimi napisami
Widownia jest ustawiona na Scenie Głównej w Sali Moniuszki
Spektakl wyłącznie dla widzów dorosłych
Powder Her Face, "opera-portret" napisana w 1995 roku przez 24-letniego wówczas Thomasa Adèsa, stanowi skrótową i tylko nieznacznie maskowaną w libretcie operową biografię Margaret księżnej Argyll, brytyjskiego "Don Juana w spódnicy".
W prawdziwym życiu tej urodzonej skandalistki nie brakowało niczego, prócz prawdziwej miłości. A wiodła ona egzystencję niezwykle barwną: dwa głośne małżeństwa, pławienie się w niewyobrażalnym luksusie u boku postaci z pierwszych stron gazet, osiemdziesięciu ośmiu partnerów seksualnych "sądownie zidentyfikowanych" podczas procesu rozwodowego, wreszcie -- utrata resztek majątku i samotna śmierć w przytułku.
Spektakl Mariusza Trelińskiego z wielkim smakiem układa się w musującą feerię, w której tle co pewien czas majaczy szkicowana bardzo delikatną kreską sylwetka Tanatosa. Finał przedstawienia stanowi pewne odstępstwo od litery libretta i biografii księżnej Argyll -- reżyserską wizję puentuje pomysłowo "ograny" epilog w rytmie tanga, który przypadł do gustu kompozytorowi, siedzącemu na widowni podczas warszawskiej premiery spektaklu.
Obsada
Realizatorzy
Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Mimowie, tancerki i tancerze-dzieci
Sponsorzy
-
Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
-
Patroni medialni Teatru Wielkiego - Opery Narodowej