Darkness
Johann Sebastian Bach, Antonio Vivaldi, Philip Glass, Armand Amar / Izadora Weiss
-
Część I
ok. 30 min
-
Przerwa
20 min
-
Część II
ok. 45 min
Czas trwania: 1 h 35 min
- Zobacz zdjęcie: Projekt plakatu: Adam Żebrowski na podst. zdj. Ewy Krasuckiej, na zdjęciu Yurika Kitano
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie:
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Marta Wódz
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Marta Wódz
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Marta Wódz
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Marta Wódz
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
Szanowni Państwo, 9 grudnia odbędzie się rejestracja spektaklu - na sali będą ustawione kamery.
Balet w dwóch częściach
Libretto: Izadora Weiss
Muzyka: Johann Sebastian Bach, Antonio Vivaldi, Philip Glass, Armand Amar oraz muzyka starofrancuska
„Dlaczego ciągle z nim byłam? – pyta w swoim wystąpieniu Leslie Morgan Steiner, autorka książek o przemocy w związkach. – Mimo, że przystawiał mi do głowy naładowaną broń, zepchnął ze schodów, wylał na głowę fusy z kawy, gdy szłam na spotkanie w sprawie pracy – nigdy nie myślałam o sobie, że jestem ofiarą. Uważałam, że jestem silną kobietą, związaną z nieszczęśliwym mężczyzną i tylko moja miłość może mu pomóc pokonać jego demony”. Izadora Weiss, inspirując się Jądrem ciemności Josepha Conrada wzięła na warsztat dynamikę przemocy w relacji pomiędzy kobietą i mężczyzną. Styk emocji i etyki, namiętności i wewnętrznego kompasu moralnego to główny temat tanecznych spektakli Weiss. Pracuje ona do muzyki kompozytorów różnorodnych epok – od Sainte-Colombe’a i Marina Marais po Leszka Możdżera. Do tej pory zrealizowała między innymi: Fedrę, Śmierć i dziewczynę, Sen nocy letniej, Święto wiosny. Jej imienniczka, Isadora Duncan, powiedziała kiedyś: „Mogłabym odtańczyć to krzesło” – podobnie Izadora Weiss potrafi znaleźć inspirację w obrazie Vermeera (Nalewająca mleko) i wierszu Wisławy Szymborskiej (jak było to w przedstawieniu Light).
Spektakl został uznany przez część krytyków w rankingu miesięcznika „Teatr” za najlepszą choreografię sezonu 2016/2017.
Czas odmierza nam
Obsada
- Lilli
- Gejsza
- Ojciec
- Chłopak
-
Lorenzo Alberti
- Jasmin
- Anioł
- Matka
-
Dan Ozeri
- Dziewczyna 1
- Dziewczyna 2
- Lilli
- Gejsza
- Ojciec
- Chłopak
-
Lorenzo Alberti
- Jasmin
- Anioł
- Matka
-
Dan Ozeri
- Dziewczyna 1
- Dziewczyna 2
- Lilli
- Gejsza
- Ojciec
- Chłopak
-
Lorenzo Alberti
- Jasmin
- Anioł
- Matka
-
Dan Ozeri
- Dziewczyna 1
- Dziewczyna 2
- Lilli
- Gejsza
- Ojciec
- Chłopak
-
Lorenzo Alberti
- Jasmin
- Anioł
- Matka
-
Dan Ozeri
- Dziewczyna 1
- Dziewczyna 2
- Lilli
- Gejsza
- Ojciec
- Chłopak
-
Lorenzo Alberti
- Jasmin
- Anioł
- Matka
-
Dan Ozeri
- Dziewczyna 1
- Dziewczyna 2
- Lilli
- Gejsza
- Ojciec
- Chłopak
-
Lorenzo Alberti
- Jasmin
- Anioł
- Matka
-
Dan Ozeri
- Dziewczyna 1
- Dziewczyna 2
Realizatorzy
- Libretto, choreografia i scenografia
- Światła
- Libretto, choreografia i scenografia
- Światła
- Libretto, choreografia i scenografia
- Światła
- Libretto, choreografia i scenografia
- Światła
- Libretto, choreografia i scenografia
- Światła
- Libretto, choreografia i scenografia
- Światła
Polski Balet Narodowy
Muzyka z nagrań
Sponsorzy
-
Mecenas Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
-
Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
-
Partner Polskiego Baletu Narodowego
-
Patroni medialni Teatru Wielkiego - Opery Narodowej