• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Łaskawość
Tytusa

Wolfgang Amadeus Mozart

  • Akt I

    1 h 10 min

  • Przerwa

    30 min

  • Akt II

    1 h 15 min

Czas trwania: ok. 3 h

  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Clärchen & Matthias Baus / La Monnaie fot. / photo: Clärchen & Matthias Baus / La Monnaie
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Krzysztof Bieliński fot. / photo: Krzysztof Bieliński
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Krzysztof Bieliński fot. / photo: Krzysztof Bieliński
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Krzysztof Bieliński fot. / photo: Krzysztof Bieliński
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Krzysztof Bieliński fot. / photo: Krzysztof Bieliński
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Krzysztof Bieliński fot. / photo: Krzysztof Bieliński
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Krzysztof Bieliński fot. / photo: Krzysztof Bieliński
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Krzysztof Bieliński fot. / photo: Krzysztof Bieliński
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Krzysztof Bieliński fot. / photo: Krzysztof Bieliński
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Krzysztof Bieliński fot. / photo: Krzysztof Bieliński
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Krzysztof Bieliński fot. / photo: Krzysztof Bieliński
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Krzysztof Bieliński fot. / photo: Krzysztof Bieliński
  • 11 marca 2018 niedziela 18:00 Sala Moniuszki
  • 13 marca 2018 wtorek 19:00 Sala Moniuszki
  • 15 marca 2018 czwartek 19:00 Sala Moniuszki
  • 18 marca 2018 niedziela 18:00 Sala Moniuszki
Daty spektakli
  • Czas trwania
  • Zdjęcia
  • Wideo

Opera seria w dwóch aktach
Libretto: Caterino Mazzolà wg Pietra Metastasia
Prapremiera: 6.09.1791, Teatr Narodowy, Praga
Premiera tej inscenizacji: 10.10.2013, Théâtre Royal de la Monnaie, Bruksela
Premiera w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej: 16.01.2016
Koprodukcja: Théâtre Royal de la Monnaie, Bruksela 

Oryginalna włoska wersja językowa z polskimi napisami

„Niechże pan wytrwa w nadziei, Maestro, niechże do czoła przyłoży pan dłoń!” – śpiewał Bułat Okudżawa w swojej Piosence o Mozarcie (polskie słowa Wiktor Woroszylski). Łaskawość Tytusa – ostatnia opera Mozarta, ukończona na dwa miesiące przed jego śmiercią – ukazuje nadzieję. „Żyjemy w społeczeństwie zagrożonym lękiem, a Mozart pokazuje nam jak uwolnić się od lęku” – mówi reżyser Ivo van Hove. Van Hove, twórca przedstawień dotyczących tematu władzy w różnych epokach – takich jak Tragedie rzymskie Williama Szekspira czy Anioły w Ameryce Tony’ego Kushnera widzi w Łaskawości Tytusa współczesną nam opowieść o rządzeniu. Elegancka, powściągliwa inscenizacja, gra śpiewaków pozbawiona najmniejszej egzaltacji pozwala nam skoncentrować się na refleksji dotyczącej nie tylko sprawowania władzy, ale i jej spektaklu. Czy istnieje alternatywa dla świata przedstawianego przez twórców serialu House of Cards? Czy istnieje miejsce dla idealistycznego władcy? Łaskawość Tytusa to także głos w sprawie imigrantów – Tytus zmuszony jest wyrzec się miłości swojego życia, Bereniki, ponieważ jest ona księżniczką Judei, a lud rzymski nie jest w stanie zaakceptować tego, żeby cudzoziemka została cesarzową Rzymu. „W głębi duszy wszyscy jesteśmy imigrantami, nikt nie jest zakorzeniony w jednym kraju” – mówi Ivo van Hove, który wyreżyserował, co znamienne, musical Lazarus Davida Bowie i Endy Walsh. Odczuwać to musiał także Mozart, który pracował i żył w wielu miejscach, a podróże stanowiły ważną część jego życia.

Obsada

2018-03-11 | 18:00
    • Charles Workman

      Tito
    • Ewa Vesin

      Vitellia
    • Anna Bonitatibus

      Sesto
    • Katarzyna Trylnik

      Servilia
    • Adam Palka

      Publio
    • Anna Bernacka

      Annio
    • Charles Workman

      Tito
    • Ewa Vesin

      Vitellia
    • Anna Bonitatibus

      Sesto
    • Katarzyna Trylnik

      Servilia
    • Adam Palka

      Publio
    • Anna Bernacka

      Annio
    • Charles Workman

      Tito
    • Ewa Vesin

      Vitellia
    • Anna Bonitatibus

      Sesto
    • Katarzyna Trylnik

      Servilia
    • Adam Palka

      Publio
    • Anna Bernacka

      Annio
    • Charles Workman

      Tito
    • Ewa Vesin

      Vitellia
    • Anna Bonitatibus

      Sesto
    • Katarzyna Trylnik

      Servilia
    • Adam Palka

      Publio
    • Anna Bernacka

      Annio

Realizatorzy

    • Benjamin Bayl

      Dyrygent
    • Ivo van Hove

      Reżyseria
    • Jan Versweyveld

      Scenografia i reżyseria świateł
    • An D’Huys

      Kostiumy
    • Janine Brogt

      Reinder Pols

      Dramaturgia
    • Tal Yarden

      Projekcje wideo
    • Marcovalerio Marletta

      Przygotowanie chóru
    • Benjamin Bayl

      Dyrygent
    • Ivo van Hove

      Reżyseria
    • Jan Versweyveld

      Scenografia i reżyseria świateł
    • An D’Huys

      Kostiumy
    • Janine Brogt

      Reinder Pols

      Dramaturgia
    • Tal Yarden

      Projekcje wideo
    • Marcovalerio Marletta

      Przygotowanie chóru
    • Benjamin Bayl

      Dyrygent
    • Ivo van Hove

      Reżyseria
    • Jan Versweyveld

      Scenografia i reżyseria świateł
    • An D’Huys

      Kostiumy
    • Janine Brogt

      Reinder Pols

      Dramaturgia
    • Tal Yarden

      Projekcje wideo
    • Marcovalerio Marletta

      Przygotowanie chóru
    • Benjamin Bayl

      Dyrygent
    • Ivo van Hove

      Reżyseria
    • Jan Versweyveld

      Scenografia i reżyseria świateł
    • An D’Huys

      Kostiumy
    • Janine Brogt

      Reinder Pols

      Dramaturgia
    • Tal Yarden

      Projekcje wideo
    • Marcovalerio Marletta

      Przygotowanie chóru

Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Statyści

Sponsorzy

  • Mecenas Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

  • - PZU
  • Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

  • - Sisley
  • Patroni medialni Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

  • Harvard Business Review Polska
  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''