• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Osobiście
o Moniuszce. Rozmowa
z Elżbietą Wróblewską i Adamem Kruszewskim

Cykl spotkań z twórcami. Prowadzenie: Agata Kwiecińska

  • 28 kwietnia 2019 niedziela 15:30 Salonik Moniuszkowski
Daty spektakli
  • Czas trwania
  • Zdjęcia
  • Wideo

Rok Moniuszkowski skłania nas do poszukiwania tego, co w twórczości jego patrona mniej znane i niezbyt oczywiste. Poznajemy zapomniane pieśni, teatry operowe sięgają po tytuły rzadko wystawiane, jak: Paria czy Hrabina. Nie da się jednak ukryć, że to frazy ze Strasznego dworu znamy najlepiej. I dobrze się czujemy w cichym dworku modrzewiowym, gdzie pewni swych deklaracji młodzieńcy dumnie podkreślają swój semper wolny stan. W tej zgrabnie napisanej i pozornie lekkiej opowiastce o ulotnych postanowieniach, które wiodą bohaterów w stronę nieuchronnego miłosnego happy endu, Moniuszko wraz z librecistą Janem Chęcińskim opowiedział o Polsce, której wówczas przecież nie było.

O roli Strasznego dworu w kształtowaniu naszego myślenia o Moniuszce, a także muzycznych wyzwaniach, jakie ta partytura stawia przed śpiewakami porozmawiamy z Adamem Kruszewskim, który w roli Miecznika zachwyca publiczność od wielu lat, i Elżbietą Wróblewską wykonującą w Warszawie partię Jadwigi.

Na spotkaniu zostaną także pokazane fragmenty Strasznego dworu w reżyserii Davida Pountneya z Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, w którym wystąpili nasi goście.

Zapraszamy do udziału w spotkaniu i rozmowie.

Uwaga! Liczba miejsca ograniczona (60 miejsc siedzących)

Obsada

2019-04-28 | 15:30

Realizatorzy

Sponsorzy

  • Mecenas Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

  • - PZU
  • Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

  • Inglot
  • Patroni medialni

  • - Polskie Radio Program 2
  • Harvard Business Review Polska
  • Pani
  • Twój Styl
  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''