• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Szalone Dni Muzyki - Pocztówka z Nowego Jorku

W stronę nowego świata

  • Zobacz zdjęcie: Szalone Dni Muzyki: plakat Szalone Dni Muzyki: plakat
  • 29 września 2018 sobota 18:00 Sala Raj Utracony
Daty spektakli
  • Czas trwania
  • Zdjęcia
  • Wideo

PROGRAM:

Karol Szymanowski: Etiuda b-moll op. 4 nr 3 (wersja na orkiestrę smyczkową)

Ignacy Jan Paderewski: Suita na orkiestrę smyczkową

Antonín Dvořák: Kwartet smyczkowy F-dur op. 96 nr 12 Amerykański

WYKONAWCY:

Orkiestra Kameralna Polskiego Radia Amadeus 

Agnieszka Duczmal (dyrygent)

Choć Etiuda b-moll to jedno z najwcześniejszych dzieł Szymanowskiego, dziś jest jedną z jego najbardziej znanych miniatur. Utwór ten szczególnie spopularyzował Ignacy Jan Paderewski, który grywał ją bardzo chętnie na koncertach i był pod ogromnym wrażeniem jej melancholijnego piękna. Popularności Etiudzie przysporzyły również jej aranżacje na orkiestrę symfoniczną i smyczkową. 

Suita na orkiestrę smyczkową to również młodzieńcze dzieło Ignacego Jana Paderewskiego. Powstała w trakcie jego studiów w Berlinie i za życia kompozytora nie została wydana. Odkryto ją dopiero 30 lat temu i od tego czasu stanowi ważne świadectwo ewolucji artystycznej Paderewskiego.

Dwunasty z kwartetów Antonína Dvořáka powstał w nieco ponad dwa tygodnie, zaraz po skończeniu słynnej IX Symfonii Z Nowego Świata. Kompozytor przyznał, że chciał stworzyć coś prostego i melodyjnego. W Kwartecie nie ma żadnych bezpośrednich nawiązań do muzyki amerykańskiej, dlatego też niektórzy twierdzą, że swój przydomek zawdzięcza wyłącznie miejscu powstania. Będąc w Ameryce Dvořák bardzo mocno interesował się muzyką afroamerykańską i jeśli gdzieś miał szukać inspiracji dla prostoty i melodyjności to właśnie tam. Co więcej, Dvořák mówił o swoich kompozycjach z tego okresu, że nie mogłyby powstać tak po prostu, bez jego głębokiego doświadczenia kultury amerykańskiej.

Obsada

2018-09-29 | 18:00

Realizatorzy

Sponsorzy

  • Organizator

  • Sinfonia Varsovia
  • Współorganizatorzy

  • CREA
  • Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Zakochaj się w Warszawie
  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''