• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Szalone Dni Muzyki - APOTEOZA TAŃCA (25)

Koncert ORKIESTROWY

  • 26 września 2021 niedziela 13:00 Sala FIDELIO (plac Teatralny 1, Teatr Wielki, Sala Moniuszki)
Daty spektakli
  • Czas trwania
  • Zdjęcia
  • Wideo

Słuchacz otrzymuje 20% rabatu na zakup karnetu, który obejmuje 4 pojedyncze bilety na 4 różne koncerty. Kontakt (Biuro Organizacji Widowni) WIĘCEJ

PROGRAM

12 Kontredansów WoO 14 (wybór)

VII Symfonia A-dur op. 92 (1811-12)
I. Poco sostenuto – Vivace
II. Allegretto
III. Presto
IV. Allegro con brio

WYKONAWCY:

Sinfonia Varsovia

Alexander Liebreich – dyrygent

O VII Symfonii mówi się, że wraz z TrójkąTrzecią i Czwartą stanowi rodzaj zmagania Beethovena z postacią Napoleona, początkowo wielkiej demokratycznej nadziei kompozytora, a po koronacji Bonapartego na cesarza – jego największego rozczarowania. Utwór był pisany w latach 1811–12, gdy Napoleon planował kampanię rosyjską, a wykonany został pod koniec roku 1813 i odniósł sukces na fali euforii po zwycięstwie Wellingtona nad armią napoleońską w Hiszpanii. Ważniejsze jest jednak, iż podczas premiery Beethoven dysponował znakomitym składem orkiestry, a jego muzyka mogła wreszcie zabrzmieć w pełni, co wcześniej nie bywało normą... A VII Symfonia, nazywana przez Wagnera „apoteozą tańca”, jest utworem wymagającym dla orkiestry z uwagi na uporczywość tanecznych rytmów właśnie, znajdujących swoją kulminację w bachicznym wręcz finale. W klimat tańca wprowadzi zaś już wybór z 12 Kontredansów, wśród których jeden oparty jest na temacie z Eroiki, tak przez Beethovena lubianym… 

Obsada

2021-09-26 | 13:00

Realizatorzy

Sponsorzy

  • Organizator

  • Sinfonia Varsovia
  • Współorganizatorzy

  • CRÉA Folles Journées
  • Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Partnerzy Akademii Operowej

  • - PZU
  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''