Szalone Dni Muzyki - KONCERT POTRÓJNY (18)
Koncert ORKIESTROWY
Słuchacz otrzymuje 20% rabatu na zakup karnetu, który obejmuje 4 pojedyncze bilety na 4 różne koncerty. Kontakt (Biuro Organizacji Widowni) WIĘCEJ
PROGRAM
Beethoven na 12 saksofonów
Uwertura Egmont op. 84 (1809–10)
Koncert potrójny na skrzypce, wiolonczelę i fortepian C-dur op. 56 (1803–04)
I. Allegro
II. Largo
III. Rondo alla polacca
WYKONAWCY:
Liya Petrova – skrzypce
Aurélien Pascal – wiolonczela
Jonas Vitaud – fortepian
Bassem Akiki – dyrygent
Sinfonia Varsovia
Paweł Gusnar – kierownictwo artystyczne
Warsaw Saxophone Orchestra
Beethoven to twórca symfonii, koncertów, sonat fortepianowych, wreszcie kwartetów. Najczęściej kojarzony jest z tymi formami, ponieważ w każdej z nich okazał się twórcą przełomowym. Pamiętać należy jednak, że pierwszym dziełem opusowanym Beethovena są tria fortepianowe. Forma odziedziczona po Haydnie i Mozarcie towarzyszyła Beethovenowi przez całe życie i musiała być ważna skoro w Koncercie potrójnym z 1804 roku oddał głos aż trzem instrumentom solowym – skrzypcom, wiolonczeli i fortepianowi. W ostatniej części tego nieczęsto wykonywanego utworu ucho polskiego słuchacza może przykuć znajomy rytm poloneza często mylony z rytmem bolera. To dodatkowa zachęta do zapoznania się z tym znakomitym dziełem. Wieczór rozpocznie spektakularna 12-osobowa Warsaw Saxophone Orchestra Pawła Gusnara w medleyu tematów Beethovenowskich
Sponsorzy
-
Organizator
-
Współorganizatorzy
-
Partnerzy Akademii Operowej