Szalone Dni Muzyki - TESTAMENT HEILIGENSTADZKI 1802 (29)
Koncert KAMERALNY
Słuchacz otrzymuje 20% rabatu na zakup karnetu, który obejmuje 4 pojedyncze bilety na 4 różne koncerty. Kontakt (Biuro Organizacji Widowni) WIĘCEJ
PROGRAM
15 Wariacji i fuga Es-dur na temat własny (Eroica-Variationen) op. 35
Sonata fortepianowa d-moll op. 31 nr 2 Burza
WYKONAWCY:
Jonas Vitaud – fortepian
Heiligenstadt – dziś dzielnica Wiednia, za czasów Beethovena jego podmiejski azyl – w październiku 1802 roku było świadkiem potężnego kryzysu w życiu kompozytora. Co sprawiło, że niespełna 32-latek w pełni sił twórczych napisał list do braci i sam nazwał go testamentem? Źródłem kryzysu mogło być długotrwałe osamotnienie i narastający lęk przed trwałą utratą słuchu. Dość powiedzieć, że Beethoven sugeruje w liście, że tylko jego własna sztuka powstrzymuje go od kroku ostatecznego... Jednocześnie koniec tego samego roku przynosi wspaniałą II Symfonię, pełną pogodnego nastroju, fortepianowe Wariacje op. 35 na temat ulubionego temat Eroiki i pierwsze szkice III Symfonii. Program zaproponowany przez francuskiego pianistę Jonasa Vitaud muzycznie ilustruje heiligenstadzkie zmagania Beethovena.
Sponsorzy
-
Organizator
-
Współorganizatorzy
-
Partnerzy Akademii Operowej