Portrety intymne
Inscenizowany koncert Akademii Operowej
WYKONAWCY
Śpiewacy Akademii Operowej:
Jiayu Jin - sopran
Justyna Khil - sopran
Magdalena Lucjan - sopran
Iryna Melnyk - sopran
Mariana Poltorak - sopran
Sylwia Salamońska - sopran
Sylwia Ziółkowska - sopran
Krzysztof Lachman - tenor
Adam Walasek - tenor
Nazar Mykulyak - baryton
Szymon Raczkowski - baryton
Pianiści Akademii Operowej:
Maciej Pikulski
Tetiana Boilo
Rozalia Kierc
Olha Kozlan
Gabriela Lasota
Bohdana Mandziuk
Marta Misztal
Daria Siemianowska
Piotr Zuchowski
Przygotowanie wokalne i pianistyczne Izabela Kłosińska, Olga Pasiecznik, Sophia Muñoz, Helmut Deutsch, Maciej Pikulski, Michał Biel
REALIZATORZY
Reżyseria Ilona Molka, Ewa Rucińska
Dramaturgia Ewa Rucińska
Ruch sceniczny Ilona Molka
Projekcje Piotr Majewski
Światła Maciej Igielski
PROGRAM
FRANZ SCHUBERT
Gruppe aus dem Tartarus D. 583 (słowa: Friedrich Schiller)
JOHANNES BRAHMS
Am Gesteine rauscht die Flut z cyklu Liebeslieder-Walzer op. 52, nr 2
(słowa: Georg Friedrich Daumer)
Sechzehn Walzer op. 39
nr 6 Cis-dur
nr 7 cis-moll
FRANZ SCHUBERT
Die Götter Griechenlands D. 677 (słowa: Friedrich Schiller)
JOHANNES BRAHMS
Liebestreu z cyklu 6 Gesänge op. 3, nr 1 (słowa: Robert Reinick)
ROBERT SCHUMANN
Er, der Herrlichste von allen z cyklu Frauenliebe und leben, op. 42, nr 2,
(słowa Adelbert von Chamisso)
FRANZ SCHUBERT
An die Musik D. 547 (słowa: Franz von Schober)
Der Doppelgänger z cyklu Schwanengesang D. 957 (słowa: Heinrich Heine)
Im Frühling D. 882 (słowa: Ernst Schulze)
ROBERT SCHUMANN
Ich grolle nicht z cyklu Dichterliebe op. 48 nr 7 (słowa: Heinrich Heine)
JOHANNES BRAHMS
O die Frauen, o die frauen z cyklu Liebeslieder-Walzer op. 52, nr 3
(słowa: Georg Friedrich Daumer)
Feldeinsamkeit z cyklu 6 Lieder op. 86, nr 2 (słowa: Hermann Allmers)
Anklänge z cyklu 6 Gesänge op. 7, nr 3
(słowa: Joseph Karl Benedikt von Eichendorff)
ROBERT SCHUMANN
Der Nussbaum z cyklu Myrthen op. 25, nr 3 (słowa: Julius Mosen)
JOHANNES BRAHMS
Sechzehn Walzer op. 39
nr 1 H-dur
nr 2 E-dur
Wie Melodien zieht es mir z cyklu 5 Lieder op. 105, nr 1 (słowa: Klaus Groth)
JOHANNES BRAHMS
Nicht mehr zu dir zu gehen z cyklu 9 Lieder und Gesänge op. 32, nr 2
(słowa: Georg Friedrich Daumer)
FRANZ SCHUBERT
Der Atlas z cyklu Schwanengesang D. 957 (słowa: Heinrich Heine)
JOHANNES BRAHMS
Sechzehn Walzer op. 39, nr 4 e-moll
JOHANNES BRAHMS
Von ewiger Liebe z cyklu 4 Gesänge op. 43, nr 1
(słowa: August Heinrich Hoffmann von Fallersleben)
ROBERT SCHUMANN
Widmung z cyklu Myrthen op. 25, nr 1 (słowa: Friedrich Rückert)
JOHANNES BRAHMS
Wir wandelten op. 96 nr 2 (słowa: Georg Friedrich Daumer)
Sechzehn Walzer op. 39, nr 14 a-moll
FRANZ SCHUBERT
Rastlose Liebe D. 138 (słowa: Johann Wolfgang von Goethe)
JOHANNES BRAHMS
Sechzehn Walzer op. 39
nr 11 b-moll
nr 13 C-dur
FRANZ SCHUBERT
Ganymed, D.544, (słowa: Johann Wolfgang von Goethe)
ROBERT SCHUMANN
Die Lotosblume z cyklu Myrthen op. 25, nr 7 (słowa: Heinrich Heine)
JOHANNES BRAHMS
Sechzehn Walzer op. 39, nr 15
Ein kleiner, hübscher Vogel z cyklu Liebeslieder-Walzer op. 52 nr 6
(słowa: Georg Friedrich Daumer)
Portrety intymne to sceniczna fantazja wykreowana wokół repertuaru niemieckich pieśni romantycznych autorstwa Johannesa Brahmsa, Franza Schuberta i Roberta Schumanna.
Zapraszamy Państwa w podróż w czasie i przestrzeni. Za sprawą muzyki, sugestywnych opisów krajobrazów - tych realnych i tych wewnętrznych - oraz towarzyszącej koncertowi animacji obrazów Caspara Davida Friedricha na scenie Sal Redutowych Teatru Wielkiego ożyją światy znane nam dotąd tylko z poezji Johanna Wolfganga Goethego czy Fryderyka Schillera. Dzięki kreacjom wokalnym i scenicznym adeptów Akademii Operowej rozwiniemy przed Państwem historie postaci lirycznych zamkniętych w pieśniach i zaproponujemy sceniczną interpretacje ich losów. Bohaterowie przemierzający na przemian kojące i burzliwe krajobrazy romantyczne poszukują na „scenie świata” osobistych odpowiedzi na pytania o naturę miłości, możliwość buntu, prawdę o sobie samych. Robią to z typową dla romantyków fantazją, dlatego obok tonów lirycznych, możemy spodziewać się także momentów komediowych, sielskich, a chwilami wręcz sensacyjnych. Wielowymiarowe spojrzenie na poezję romantyczna dopełnione zostanie w koncercie bogatym repertuarem utworów instrumentalnych na cztery ręce.
Dodatkowo dynamikę opowieści dopełnią pieśni i sceny ensemblowe, a nawet te taneczne! Koncert ma szczególną formę wydarzenia przestrzennego - umieszczonego na centralnej scenie - otoczonej widzami. To więc także Państwa obecność, wspólne doświadczenie i suma spojrzeń na bohaterów dopełnią ukazania się tego wieczoru ich portretów intymnych.
Sponsorzy
-
Mecenasi Teatru Wielkiego - Opery Narodowej | Partnerzy Akademii Operowej
-
Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
-
Patroni medialni
-
Partner medialny