Krzyś Knurek
Producent
Pracuję w Teatrze Wielkim od 2011 roku. Zaczynałem jako stażysta – asystent reżysera podczas wznowienia Wesela Figara w reżyserii Keitha Warnera. Obecnie pracuję jako producent i reżyser wznowieniowy. Jako producent zajmuję się podpisywaniem kontraktów ze współrealizatorami nadchodzących premier. Opiekuję się także budżetem pionu technicznego: moim zadaniem jest pilnowanie, aby podczas produkcji dekoracji, rekwizytów, kostiumów i peruk do nowych przedstawień nie wydać więcej pieniędzy, niż możemy. Czuwam również nad prawidłowym przepływem informacji pomiędzy twórcami a teatrem. Moim zadaniem jest dopilnować, aby każda osoba pracująca przy przedstawieniu wiedziała wszystko, co potrzebuje wiedzieć, aby móc wykonać powierzone zadanie.
Jako reżyser wznowień przypominam działania sceniczne artystom, którzy występują w naszych przedstawieniach w kolejnych sezonach po premierze tytułu. Robię wszystko, aby premierowa jakość i atmosfera spektaklu była dostępna dla każdego widza, nawet tego, który ogląda je wiele lat później. Przywiązuję się do tych spektakli, mimo, że nie są moje, a powracająca co roku muzyka po kilku sezonach jest jak stary przyjaciel, który wraca z dalekiej podróży. Cieszę się, kiedy soliści, z którymi wcześniej pracowałem wracają do nas i możemy spotkać się po raz kolejny, a wznawiane tytuły towarzyszą nam w naszych życiach.
Dzięki mojej pracy spotykam realizatorów z całego świata: reżyserów, choreografów, scenografów, kostiumografów, reżyserów świateł i video. Każda ekipa przychodzi do nas z wyjątkową, sobie tylko właściwą wizją, a my próbujemy zamienić ich projekty w rzeczywistość. Nie wolno przy tym zapominać, że mają prawo do tego, aby zmienić zdanie: proces twórczy jest płynny, wobec czego często musimy wykazać się elastycznością i spokojem. Mam tu wiele życzliwych osób, to chyba największa zaleta tej pracy. To wielki luksus pracować z ludźmi, których uważamy za swoich przyjaciół.