• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Agata Koszulińska

reżyserka

Reżyserka teatralna, absolwentka kulturoznawstwa w IKP na Uniwersytecie Warszawskim, studentka reżyserii na Akademii Teatralnej w Warszawie, współzałożycielka grupy Close Collective. Działa w obszarze teatru, animacji, performance’u i VR performance’u. W swoich pracach często dotyka tematyki feminizmu, posthumanizmu i transhumanizmu, używając do tego celu zarówno nowych technologii jak i bardzo analogowych narzędzi teatralnych, od własnego ciała poczynając. Chętnie łączy prace naukowe i reaserch dokumentalny z fantastyką i futurologią. Wielbicielka interdyscyplinarności sztuki oraz spotkań ludzi i nie-ludzi.

W ramach projektu zrealizowanego dzięki Platform European Theater Academy współtworzyła spektakl „Poor/Rich Europe” pokazywany w Mozarteum w Salzburgu i Thalia Theater w Hamburgu. Podczas rezydencji artystycznej w Rucka Artistic Residency (Łotwa) w tandemie reżyserskim z Pamelą Leończyk zrealizowała performance „Rite of purification”. W latach 2018-2019 brała udział w Laboratorium Nowego Teatru w Teatrze Nowym w Krakowie. W ramach tego stypendium powstał jej dyplom “Opportunity” - spektakl o najdzielniejszym łaziku marsjańskim (Boska Komedia 2019, Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej 2020).

W 2019 roku spektaklem “Ludzie i nie-ludzie” w DAS w Teatrze Powszechnym w Warszawie zainicjowała działalność nieformalnej grupy Close (with friends) Collective nieformalnej grupy artystycznej działającej w obszarze teatru, animacji, performance’u i VR performance’u. Spektakl wziął udział w Furore Festiwal w Ludwigsburgu.

W czasie pandemii powstały liczne projekty wirtualne, w których odpowiadała za scenariusz, reżyserię, zdjęcia i montaż:
- Widma wolności - podróż performance VR
- Breath out tutorial animacja (nagrodzona w Konkursie Modelatornia online w Teatrze im. Jana Kochanowskiego w Opolu)
- VR Factory performance VR
- Włosy animacja oparta na skanach 3D (Opolskie Lamy 2020, O!pla 2021)
- Kołysanka animacja 3D w ramach projektu “Planeta Beckett” w Teatrze Polskim w Poznaniu
- Obrzędy higieniczne - performance w ramach Wku***ona.tv, produkcja Pop up Radio
- Rover is the new penguin krótkometrażowy film artystyczny zrealizowany w ramach stypendium Młodych Twórców miasta Białegostoku
- Oraz tryptyk VR pt. Chmura poświęcony kolejno Stanisławowi Lemowi, Susan Sontag i Alinie Szapocznikow. Zrealizowane w ramach programu stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Kultura w sieci
- Wideo do spektaklu Ludzie/Psy Analog Collective 2020

Od marca do czerwca 2021 bierze udział w rezydencji artystycznej w Dream Adoption Society, w Teatrze Powszechnym w Warszawie.

Poza działalnością artystyczną od kilku lat działa w grupach pracujących na rzecz zmiany standardów w instytucjach kultury. Była członkinią grupy roboczej powstałej po ujawnieniu nadużyć na Akademii Teatralnej (Kodeks Etyki, powołanie Rzeczniczki Praw Studenckich, dostęp do terapeuty w ramach studiów, organizacja międzynarodowej konferencji Zmiana - teraz! O czym milczeliśmy w szkołach teatralnych). Od początku pandemii pracuje w Kole Młodych przy Gildii Reżyserek i Reżyserów Teatralnych. Do sukcesów Koła należą m.in program Fundusz na start i Elementarz Dobrych Praktyk.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''