• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Alisa Kolosova

Mezzosopran

Uczestniczka Atelier Lyrique przy Opéra National de Paris i Salzburg Festival Young Artists Program. Zadebiutowała na scenach międzynarodowej sceny muzycznej w 2010 roku podczas Salzburg Whitsun Festival, gdzie wystąpiła w operze Mozarta La Betulia liberata pod batutą Riccarda Mutiego.

Niedługo potem odbył się jej debiut w Pesaro, gdzie zaśpiewała partię Marchesa Melibea w Podróży do Reims pod batutą Andrei Battistoniego i na Ravenna Festival ponownie w wystawieniu La Betulia liberata. Następne jej role to m.in.: Olga w Eugeniuszu Onieginie w Opéra National de Paris, Haendla Mesjasz w Den Norske Opera w Oslo i Kennedy Centre w Waszyngtonie z National Symphony Orchestra, Orfeusz w Glucka Orfeuszu i Eurydyce w Opéra National de Paris, Rusałka na Glyndebourne Festival pod batutą sir Andrew Davisa, Vivaldiego Farnace z Maxem-Emmanuelem Cencicem podczas serii koncertów prowadzonych muzycznie przez Diego Fasolisa i I Barocchisti oraz w Życiu za cara Glinki w Opéra Berlioz de Montpellier (Festival of Radio France) pod batutą Alexandra Vedernikova. Od 2011 do 2014 była członkiem zespołu artystycznego Opery Wiedeńskiej, gdzie wykonywała m.in. partie Poliny w Damie pikowej, Olgi w Eugeniuszu Onieginie, Feneny w Nabucco, Suzuki w Madame Butterfly i Bersi w Andrei Chenier a wiosną 2014 odbył się kolejny znaczący debiut artystki w partii Calba w nowej produkcji Maometto II w Rzymie pod batutą Roberta Abbado.

W swojej działalności koncertowej współpracuje z Riccardo Mutim, występując pod jego batutą m.in. w Lieder eines fahrenden Gesellen Mahlera w Szanghaju i Pekinie, Requiem Mozarta i Magnificat Vivaldiego w Teatro dell’Opera di Roma, MszyNr 5 Schuberta z Symphonieorchester des Bayerischer Rundfunk oraz Magnificat Vivaldiego z Chicago Symphony Orchestra. Ma także na koncie recital w Musashino Cultural Foundation w Tokio, a w rodzinnej Moskwie wystąpiła w Respighiego Oratorio di Natale podczas December Nights Festival Światosława Richtera w Moskwie i w wersji koncertowej w Oberona Webera w Tchaikovsky Hall w Moskwie pod batutą Alexandra Rudina i z Musica Viva.

W zeszłym sezonie wystąpiła w partiach Magdaleny w nowej produkcji Rigoletta Verdiego w Rzymie, Olgi w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego w Bayerische Staatsoper i São Paulo, a także po raz pierwszy w partii Foreign Princess w Rusałce Dvořáka w Opéra National de Paris. Wystąpiła tez po raz pierwszy w Carnegie Hall śpiewając w I Symfonii Skriabina i w Aleksandrze Newskim Prokofiewa pod dyrekcją Riccarda Mutiego z Chicago Symphony Orchestra, z którymi to artystami wzięła także udział w wykonaniu Requiem Mozarta.

W sezonie 2015/2016 po raz pierwszy wystąpiła w szeregu nowych ról. Wykonywała m.in. partie: Isoletty w La Straniera w Concertgebouw w Amsterdamie, Dalili w Saint-Saensa Samsonie i Dalili w Bazylei. Przyszłe angaże obejmują: Maddalenę w Bayerische Staatsoper i holenderski debiut w Dutch National Opera, debiut w nowej produkcji Berlioza Romeo i Julia. Zaśpiewa także podczas koncertu Das Lied von der Erde w Philharmonie de Paris z Orchestra National de France i Mikko Franckiem, a także Mszy głagolickiej z sir Johnem Eliotem Gardinerem w Tonhalle w Zurychu

fot. Intermusica

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''