Urodził się w Iranie. W 1992 roku założył własny zespół pod nazwą Amir Hosseinpour Dance Company, który w swoim repertuarze miał m.in. takie tytuły, jak: Fantasie Nocturne (Turtle Key Arts Centre, Londyn) oraz Is That All There Is (Almeida Theatre, Londyn i La MaMa, Nowy Jork). Jest autorem choreografii do następujących spektakli: Echnaton (Opera Vlaanderen), Wilhelm Tell (Welsh National Opera), Dziecko i czary (Opéra National de Paris), prapremiera Spüren der Verirrten (Linz), Kopciuszek (Landestheater Niederbayern), Trojanie, Żydówka, Kastor i Polluks, Tannhäuser, Zmierzch bogów, Alicja w krainie czarów, Alceste (De Nederlandse Opera), Orlando Paladino, Sokrates (Innsbruck/Berlin), Maria de Buenos Aires (Teatro Nacional de São Carlos, Lizbona), Die Florentiner Intermedien (Saarbrücken), Żydówka (Opéra de Paris), Tannhäuser (Baden Baden), Zoroastre (Opéra Comique i Drottningholm), Juliusz Cezar (Bayerische Staatsoper), Trojanie (La Scala), Cyrulik sewilski (Royal Opera House), The Midsummer Marriage (Monachium), Holender tułacz (Opéra de Lille), Pietruszka (Bayerisches Staatsballett w Monachium), Złoty kogucik (Bregenzer Festspiele) oraz dla telewizji: Classic Widows (South Bank Show, LWT), Trouble In Tahiti (BBC, Wiedeńska Nagroda Telewizyjna 2002) i La poussière de l’amour (ARTE, Niemcy).
Jako reżyser zrealizował m.in. takie przedstawienia, jak: Traviata (Landestheater Niederbayern) i Hôtel de Pékin (Nationale Reisopera). Wspólnie z Nigelem Lowery wyreżyserował oraz stworzył choreografię do inscenizacji: Platée (De Nederlandse Opera), Historia żołnierza (Barcelona Festival), Włoszka w Algierze (Berlin Staatsoper), Dziecko i czary (Opera North), Rinaldo (Opéra Montpellier / Innsbruck / Berlin Staatsoper), Orfeusz i Eurydyka (Bayerische Staatsoper) oraz Paladyni (Theater Basel).
fot. archiwum artysty