Po ukończeniu Konserwatorium im. Giuseppe Verdiego w Turynie, zdobył pierwszą nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Operowym w Spoleto (2005). Znalazł się w prestiżowym gronie osób, które miały możliwość szlifowania swoich umiejętności pod okiem Luciano Pavarottiego; jest także wychowankiem legendarnej sopranistki Rainy Kabaivanskiej.
Od czasu swojego debiutu scenicznego wystąpił w Operze Królewskiej w Londynie, Grand Théâtre w Genewie, Szwedzkiej Operze Królewskiej, Teatrze Bolszoj, Gran Teatre del Liceu, Staatsoper w Wiedniu, Teatro Regio w Turynie, Teatro Real w Madrycie, La Monnaie / De Munt w Brukseli, Fińskiej Operze Narodowej, Operze w Detroit, Operze Rzymskiej, Deutsche Oper w Berlinie, Staatsoper w Hamburgu, mediolańskiej La Scali, La Fenice w Wenecji, Teatro Comunale w Bolonii, Teatro Massimo w Palermo, Narodowym Centrum Sztuk Performatywnych w Pekinie, Canadian Opera Company i na Festiwalu w Savonlinnie.
Artysta współpracował z uznanymi dyrygentami, takimi jak Ingo Metzmacher, Jakub Hrůša, Robert Trevino, Nicola Luisotti, Giampaolo Bisanti, Riccardo Chailly, Gianandrea Noseda, Daniele Callegari, Domingo Hindoyan czy Daniel Oren. Wystąpił w spektaklach reżyserowanych przez takich artystów jak Christof Loy (Tosca, Fedora, Medea, Macbeth), Barrie Kosky (Carmen), Robert Carsen (Don Carlo), Adrian Noble (Don Carlo), Francesca Zambello (Carmen), Olivier Py, David McVicar i inni.
Jego repertuar obejmuje partie tytułowe w operach Don Carlos, Stiffelio, Samson i Delila oraz Sigurd. Występuje też jako Cavaradossi (Tosca), Rodolfo (Cyganeria), Radamès (Aida), Loris Ipanow (Fedora), Števa i Laca (Jenůfa), Riccardo/Gustavo (Mal maskowy), Pollione (Norma), Giasone (Medea), Pinkerton (Madame Butterfly) i Ctirad (Šárka). Szczególne miejsce w jego repertuarze zajmuje partia Don José w Carmen, którą wykonał z Singapurską Orkiestrą Symfoniczną, w Teatrze Bolszoj w Moskwie oraz w Operze Królewskiej w Londynie, a także Cavaradossiego w Tosce, w której wystąpił w Opéra national du Rhin, Michigan Opera Theatre oraz Fińskiej Operze Narodowej. W ostatnim czasie zadebiutował w wiedeńskiej Staatsoper jako Pinkerton w Madame Butterfly.
W przerwanym przedwcześnie sezonie 2019/20 Andrea Carè wystąpił w Teatro Real w Madrycie (Don Carlo), Teatro Regio w Turynie (Carmen), Teatrze Bolszoj (Bal maskowy) i Opéra de Rouen Normandie (Tosca).
W ostatnim czasie artystę można było usłyszeć w Tosce w La Monnaie w Brukseli oraz w nowym wystawieniu tego tytułu w Fińskiej Operze Narodowej (reż. Christof Loy). Zaśpiewał także w Don Carlosie w Teatro Comunale w Modenie, a następnie zadebiutował w Semperoper w Dreźnie (Carmen) i Duńskiej Operze Królewskiej. Najbliższe plany artysty obejmują występ w partii Pinkertona w Madame Butterfly w Greckiej Operze Narodowej.
Andrea Carè wziął udział w nagraniu Nabucca z Operą Królewska w Londynie u boku Placido Domingo (Sony Classical 2015).
(photo: Juan Carranz)