• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Antony McDonald

Reżyser, scenograf

Angielski reżyser i scenograf. Posiada tytuł Royal Designer for Industry. Laureat International Opera Awards w dziedzinie scenografii operowej (2013). Należał do zespołu brytyjskich projektantów, który dwukrotnie zdobył nagrodę Golden Triga Praskiego Quadriennale: w 2003 roku za Bal maskowy dla Festiwalu w Bregenz i w 1991 roku za Hamleta dla Royal Shakespeare
Company.

W swoim dorobku ma m.in. takie realizacje, jak: The Importance of Being Earnest Geralda Barry’ego (Northern Ireland Opera); cykl Pierścień Nibelunga (2009-2012), Manon i Król Priam (Nationale Reisopera w Holandii); Cudowne miasto, Rusałka, Dama pikowa dla Grange Park Opera; Maria Stuarda dla Opera North; The Knot Garden, Aida, Samson i Dalila dla Scottish Opera; Dziecko i czary dla Teatru Bolszoj w Moskwie. Wśród jego dokonań jako scenografa operowego są m.in.: Rzekoma ogrodniczka w Glyndebourne w reżyserii Fredericka Wake Walkera; Sprawa Makropulos we Frankfurcie; Gracz w Royal Opera House Covent Garden; Przygody lisiczki chytruski w Amsterdamie; Billy Budd we Frankfurcie i Amsterdamie; Peleas i Melizanda dla Opera North i English National Opera; Giulietta w Operze Paryskiej,
Genewie i English National Opera (wszystkie w reżyserii Richarda Jonesa); Prima Donna Rufusa Wainwrighta dla Manchester International Festival, w Sadlers Wells, Toronto i New York City Opera; Sen nocy letniej w Nowojorskiej Metropolita Opera, Trojanie dla Opera North; Benvenuto Cellini oraz Beatrycze i Benedykt w Operze Holenderskiej; Ariadna na Naxos w Monachium; Nabucco w Welsh National Opera i Royal Opera House. Z Richardem Jonesem współpracował ponadto przy takich inscenizacjach, jak: Bal maskowy i  Cyganeria (Festiwal w Bregenz), Karzeł oraz Dziecko i czary (Opera Paryska). Dla baletu zrealizował scenograficznie m.in: Alicję, Kopciuszka, Śpiącą królewnę, Dziadka do orzechów, Fearful Symmetries, Cheating Lying Stealing dla Scottish Ballet oraz Ein Reigen w choreografii Ashleya Page’a dla Baletu Wiedeńskiego.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''