Bas-baryton. Pianista. Absolwent Warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie śpiewu dr hab. A. Radziejewskiej i w klasie fortepianu prof. K. Gierżoda. Laureat konkursów wokalnych: F. Platówny we Wrocławiu oraz Reszków w Częstochowie. Stypendysta Prezesa Rady Ministrów, Prezydenta Miasta Częstochowy i Rządu Dolnej Austrii.
Jako solista występował na większości polskich scen filharmonicznych pod batutami znakomitych dyrygentów. Współpracuje m. in. z zespołem muzyki dawnej La Tempesta, z którym regularnie koncertuje i nagrywa.
Od 2008 roku jest solistą Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie występuje w partiach: Orbazzano (Tankred - G. Rossini), Alidoro (Kopciuszek - G. Rossini), Selim (Turek we Włoszech - G. Rossini), Imeneo (Imeneo - G. F. Haendel), Orfeo (Orfeusz i Eurydyka - C. W. Gluck), Eneasz (Dydona i Eneasz - Purcell), Figaro (Wesele Figara - W. A. Mozart), Papageno (Czarodziejski flet - W. A. Mozart), Don Giovanni, Masetto (Don Giovanni - W. A. Mozart), Dulcamara (Napój miłosny - G. Donizetti), Marszałek (Halka wileńska - S. Moniuszko), Azariasz (The Burning Fiery Furnace - B. Britten), Sewer (Polieukt – Z. Krauze), Ben (Telefon - Menotti), Profesor (Operetka - M. Dobrzyński). W roli Sewera wystąpił również w Théâtre du Capitole w Tuluzie (2011).
W maju 2011 zadebiutował w National Theater Mannheim rolami un Passante i un Poliziotto w premierze Superfluminy S. Sciarrino. Ponadto, współpracując ze Stowarzyszeniem „Dramma per Musica”, wystąpił na deskach Teatru Stanisławowskiego w Warszawie w roli Pallante (Agrippina - G. F. Haendel), Zoroastro (Orlando - G. F. Haendel) oraz Melisso (Alcina - G. F. Haendel). Jako Il Malaspina w Luci mie traditrici S. Sciarrino, wystąpił na festiwalu „Warszawska Jesień” (2016) oraz na festiwalu „NODO” w Ostravie (2018).
Od listopada 2016 roku współpracuje z Teatrem Wielkim - Operą Narodową w Warszawie, śpiewając partie Zbigniewa w Strasznym dworze S. Moniuszki, Escamilla w Carmen G. Bizeta oraz Dowódcy straży w Cardillacu Hindemitha.
Występuje również gościnnie w Reiseopera w Enschede – Holandia (Giulio Cesare - Haendel, Czarodziejski flet - Mozart), Operze Wrocławskiej (Kopciuszek - Rossini, Immanuel Kant – Możdżer), w Operze Nova w Bydgoszczy (Wesele Figara - Mozart, Napój miłosny - Donizetti) , w Operze Bałtyckiej w Gdańsku (Kandyd - Bernstein, Don Bucefalo - Cagnoni, Fidelio - Beethoven), Teatrze Wielkim w Łodzi (Wesele Figara - Mozarta) oraz w Polskiej Operze Królewskiej (Rodelinda - Haendel).
W roku 2022 zadebiutował w prestiżowej Złotej Sali Musikverein w Wiedniu.
Artur Janda posiada również bogaty repertuar oratoryjny, m.in.: Pasja wg św. Jana, Pasja wg św. Mateusza, Msza h-moll, Weihnachtsoratorium - J.S. Bach, Mesjasz - G. F. Haendel, Pory roku, Stworzenie świata, Teresian Messe - J. Haydn, Requiem, Krönung Messe - W. A. Mozart, Stabat Mater - A. Dvorak, Krönung Messe - F. Liszt, Requiem - G. Fauré, Siedem Bram Jerozolimy - K. Penderecki, Te Deum - K. Kurpiński, Te Deum - W. Kilar.
Będąc członkiem Sekstetu Wokalnego Muzyki Współczesnej proMODERN (2012-2015) otrzymał 2 nagrody Fryderyk 2015 m.in. w kategorii „Najwybitniejsze nagranie muzyki polskiej” za album „Where Are You. Pieces From Warsaw”. W 2018 roku otrzymał nagrodę Fryderyk 2018 w kategorii „Album roku muzyka dawna” za nagranie Antonio Caldara - Maddalena ai piedi di Cristo. W latach 2019, 2020 i 2022 został nominowany do Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii „najlepszy śpiewak operowy”.
(fot. arch. artysty)