• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Artur Janda

Bas-baryton

Bas-baryton. Pianista. Absolwent Warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie śpiewu dr hab. A. Radziejewskiej i w klasie fortepianu prof. K. Gierżoda. Laureat konkursów wokalnych: F. Platówny we Wrocławiu oraz Reszków w Częstochowie. Stypendysta Prezesa Rady Ministrów, Prezydenta Miasta Częstochowy i Rządu Dolnej Austrii.

Jako solista występował na większości polskich scen filharmonicznych pod batutami znakomitych dyrygentów. Współpracuje m. in. z zespołem muzyki dawnej La Tempesta, z którym regularnie koncertuje i nagrywa.

Od 2008 roku jest solistą Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie występuje w partiach: Orbazzano (Tankred - G. Rossini), Alidoro (Kopciuszek - G. Rossini), Selim (Turek we Włoszech - G. Rossini), Imeneo (Imeneo - G. F. Haendel), Orfeo (Orfeusz i Eurydyka - C. W. Gluck), Eneasz (Dydona i Eneasz - Purcell), Figaro (Wesele Figara - W. A. Mozart), Papageno (Czarodziejski flet - W. A. Mozart), Don Giovanni, Masetto (Don Giovanni - W. A. Mozart), Dulcamara (Napój miłosny - G. Donizetti), Marszałek (Halka wileńska - S. Moniuszko), Azariasz (The Burning Fiery Furnace - B. Britten), Sewer (Polieukt – Z. Krauze), Ben (Telefon - Menotti), Profesor (Operetka - M. Dobrzyński). W roli Sewera wystąpił również w Théâtre du Capitole w Tuluzie (2011).

W maju 2011 zadebiutował w National Theater Mannheim rolami un Passante i un Poliziotto w premierze Superfluminy S. Sciarrino. Ponadto, współpracując ze Stowarzyszeniem „Dramma per Musica”, wystąpił na deskach Teatru Stanisławowskiego w Warszawie w roli Pallante (Agrippina - G. F. Haendel), Zoroastro (Orlando - G. F. Haendel) oraz Melisso (Alcina - G. F. Haendel). Jako Il Malaspina w Luci mie traditrici S. Sciarrino, wystąpił na festiwalu „Warszawska Jesień” (2016) oraz na festiwalu „NODO” w Ostravie (2018).

Od listopada 2016 roku współpracuje z Teatrem Wielkim - Operą Narodową w Warszawie, śpiewając partie Zbigniewa w Strasznym dworze S. Moniuszki, Escamilla w Carmen G. Bizeta oraz Dowódcy straży w Cardillacu Hindemitha.

Występuje również gościnnie w Reiseopera w Enschede – Holandia (Giulio Cesare - Haendel, Czarodziejski flet - Mozart), Operze Wrocławskiej (Kopciuszek - Rossini, Immanuel Kant – Możdżer), w Operze Nova w Bydgoszczy (Wesele Figara - Mozart, Napój miłosny - Donizetti) , w Operze Bałtyckiej w Gdańsku (Kandyd - Bernstein, Don Bucefalo - Cagnoni, Fidelio - Beethoven), Teatrze Wielkim w Łodzi (Wesele Figara - Mozarta) oraz w Polskiej Operze Królewskiej (Rodelinda - Haendel).

W roku 2022 zadebiutował w prestiżowej Złotej Sali Musikverein w Wiedniu.

Artur Janda posiada również bogaty repertuar oratoryjny, m.in.: Pasja wg św. Jana, Pasja wg św. Mateusza, Msza h-moll, Weihnachtsoratorium - J.S. Bach, Mesjasz - G. F. Haendel, Pory roku, Stworzenie świata, Teresian Messe - J. Haydn, Requiem, Krönung Messe - W. A. Mozart, Stabat Mater - A. Dvorak, Krönung Messe - F. Liszt, Requiem - G. Fauré, Siedem Bram Jerozolimy - K. Penderecki, Te Deum - K. Kurpiński, Te Deum - W. Kilar.

Będąc członkiem Sekstetu Wokalnego Muzyki Współczesnej proMODERN (2012-2015) otrzymał 2 nagrody Fryderyk 2015 m.in. w kategorii „Najwybitniejsze nagranie muzyki polskiej” za album „Where Are You. Pieces From Warsaw”. W 2018 roku otrzymał nagrodę Fryderyk 2018 w kategorii „Album roku muzyka dawna” za nagranie Antonio Caldara - Maddalena ai piedi di Cristo. W latach 2019, 2020 i 2022 został nominowany do Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii „najlepszy śpiewak operowy”.

(fot. arch. artysty)

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''