Choreograf brytyjski. Urodził się w Rochester (hrabstwo Kent, Wielka Brytania). Rozpoczętą tam naukę kontynuował w Royal Ballet Lower School i Upper School. W 1976 roku został zaangażowany przez Royal Ballet (Covent Garden). We wczesnych latach blisko współpracował tam z Frederickiem Ashtonem i Kennethem MacMillanem, kreując wiele ról w ich nowych baletach. Współpracował także z takimi choreografami gościnnymi, jak: Glen Tetley oraz najważniejszy dla niego Richard Alston, który stał się dla artysty mentorem w okresie jego rozwoju jako choreografa.
W 1984 roku został pierwszym solistą i w tym samym roku stworzył dla zespołu swoją pierwszą profesjonalną choreografię A Broken Set of Rules. Potem rozwijał swój warsztat choreograficzny równolegle z karierą tancerza. Stworzył 17 baletów dla Royal Ballet, a także choreografie na zamówienie m.in. Rambert Dance Company i Holenderskiego Baletu Narodowego. Zasłynął odważnymi projektami realizowanymi z plastykami i współczesnymi kompozytorami oraz poszukiwaniem nowych kontekstów wzbogacających taniec. Jego choreografia Fearful Symmetries stworzona w 1994 roku w Covent Garden z główną rolą dla Irka Muchamiedowa (Mukhamedova) okazała się dla tego znanego tancerza doskonałą okazją do prezentowania jego umiejętności.
W 2002 roku, po 27 latach spędzonych z Royal Ballet, zaproponowano artyście objęcie dyrekcji artystycznej podupadającego wówczas Scottish Ballet. W ciągu kolejnych 10 lat zespół pod jego dyrekcją stał się nowoczesną formacją o międzynarodowej sławie. Prezentował urozmaicony repertuar, wzbudzał zachwyt krytyków, zdobywał nagrody i nowych widzów. Page stworzył dla niego wiele nowych choreografii, w tym cztery balety pełnospektaklowe (Dziadek do orzechów, Kopciuszek, Śpiąca Królewna, Alicja) oraz kilka prac współczesnych i neoklasycznych. Wszystkie one, ale także nowe dzieła zamawiane u znanych choreografów, zapewniły zespołowi Scottish Ballet w kraju i zagranicą renomę tryskającej energią nowej jakości. W ślad za regularnymi zaproszeniami na Międzynarodowy Festiwal w Edynburgu przyszły zagraniczne tournée zespołu do Chin i Ameryki oraz jego częste występy w Londynie.
Podczas swego ostatniego roku w Scottish Ballet artysta został poproszony przez San Francisco Ballet o stworzenie nowej choreografii (Guide to Strange Places), która miała premierę w marcu 2012 roku i była prezentowana podczas bardzo udanego sezonu zespołu w Londynie sześć miesięcy później. Obecnie, wchodząc w trzeci etap swojej kariery niezależnego choreografa i reżysera, artysta realizuje zamówienia dla wielu zespołów baletowych i tańca współczesnego (m.in. Rambert Dance Company, Królewski Balet Flandrii, Joffrey Ballet, Polski Balet Narodowy). Planuje przedsięwzięcia dla festiwalu w Glyndebourne (Hippolyte et Aricie z reżyserem Jonathanem Kentem) i dla Scottish Opera, gdzie wyreżyseruje swoje pierwsze przedstawienie operowe. Ostatnio współpracował także z tancerzami Państwowej Opery Wiedeńskiej nad sekwencjami baletowymi do koncertu noworocznego, który będzie transmitowany z Wiednia 1 stycznia 2013 roku.
Ashley Page otrzymał szereg nagród, a wśród nich: Time Out Award za najlepsze nową produkcję taneczną Fearful Symmetries, 1994; Olivier Award za najlepsze nowe przedstawienie taneczne Fearful Symmetries, 1995; TMA Award za wyjątkowe osiągnięcia w dziedzinie tańca, 2004 (dla Scottish Ballet „za kompetentną modernizację pod kierunkiem Ashleya Page’a oraz dynamiczne przedstawienia”); Herald Angel Award za Scottish Ballet Dances Balanchine, Festiwal w Edynburgu, 2005; OBE (Order Imperium Brytyjskiego), 2006; Critics Circle Award, 2007 (dla Scottish Ballet za wybitny repertuar klasyczny); Herald Archangel Award za długą współpracę Scottish Ballet z Festiwalem w Edynburgu, 2011; De Valois Award za wybitne osiągnięcia, National Dance Awards, 2012. Wyróżniony został także tytułem doktora honoris causa Królewskiego Konserwatorium Szkocji (2012).
