• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Aude Extremo

MEZZOSOPRAN

Studiowała śpiew w Konserwatorium w Bordeaux. W 2008 roku dołączyła do grona uczestników Atelier Lyrique przy Opéra Bastille w Paryżu.

Jest laureatką wielu konkursów wokalnych. W 2007 roku zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie Amis du Grand Théâtre de Bordeaux, zaś w 2009 roku okazała się najlepszą uczestniczką konkursu Jeunes talents lyriques, którego jury przewodził Michel Plasson.

Należy do współzałożycieli zespołu operowego Opéra Bastide w Bordeaux, z którym wystąpiła jako Carmen w operze Bizeta w czerwcu 2006 roku. Kreowała także rolę Suzuki w Madame Butterfly Pucciniego na festiwalu Antibes, Śpiewaczki w Manon Lescaut Pucciniego na deskach Opery w Marsylii, Lieschen w Fauście Fénelona w Operze Paryskiej, Pazia Herodiady w Salome Straussa w Operze w Monte Carlo, Olgi w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego w Vichy, a ostatnio Chińskiej Filiżanki, Pasterki i Ważki w operze Dziecko i czary Ravela w Monte Carlo.

Od maja do września 2012 roku brała udział w festiwalu Opéra en plein air, uczestnicząc w kilkunastu przedstawieniach Aidy Verdiego jako Amneris. Jej repertuar obejmuje także partię Magdaleny w Rigoletcie Verdiego, którą wykonała na scenach teatrów operowych w Tours i Reims w październiku i listopadzie 2012, Marii Cleofe w La Resurrezione Handla (inscenizacja Atelier Lyrique). Zaśpiewała także w Salome w Operze w Bordeaux w marcu 2013 roku (dyr. Kwamé Ryan), Trzeciej Pokojówki w Karle Ziemlinskiego w Operze w Nancy (dyr. Christian Arming) oraz Ursule w Beatrycze i Benedykcie na Festiwalu Berlioza w sierpniu 2013 roku.

Ostatnio wystąpiła w partii Lukrecji w Gwałcie na Lukrecji Brittena w Athénée Theatre w Paryżu (inscenizacja Opera Studio Bastille; dyr. Maxime Pascal), Charlotty w Werterze Masseneta z Akwitańską Orkiestrą Symfoniczną (dyr. Bruno Ricaud), Orlofskiego w Zemście nietoperza Straussa w Reims i Tours, Concepcion w Godzinie hiszpańskiej Ravela w Grand Théâtre w Tours (dyr. J-Y Ossonce), Dalili w Samsonie i Dalili Saint-Saënsa w Operze w Bordeaux, Isabelli we Włoszce w Algierze Rossiniego w operach w Saint-Etienne i Massy oraz Olgi w Eugeniuszu Onieginie w Grand Théâtre w Tours. Wystąpiła także w Pieśniach na śmierć dzieci Malhera oraz Trzech pieśniach na mezzosopran, altówkę i fortepian Franka Bridge'a w Amphithéâtre Bastille.

Repertuar oratoryjny Aude Extrémo obejmuje Stabat Mater Caldary, Pergolesiego i Madame de Grand Val; Małą mszę uroczystą Rossiniego; Mszę nelsońską Haydna oraz Requiem Schumanna, Verdiego, Mozarta i Duruflé'a. Na festiwalu w Aix-en-Provence wykonała cykl pieśni Z żydowskiej poezji ludowej Szostakowicza pod kierunkiem Françoisa-Xaviera Rotha. W Audytorium Barcelońskim śpiewa partię Świętej Katarzyny w oratorium Joanna d'Arc na stosie Honnegera pod batutą Marca Soustrota.

W Operze w Orléans wykonała Stabat Mater Dvořáka (dyr. Marius Stieghorst) oraz Messa di Requiem Verdiego z Orkiestrą Narodową Lotaryngii (dyr. Jacques Mercier) i Orkiestrą Narodową w Bordeaux.

W 2010 roku została obwołana „objawieniem muzyki klasycznej” przez organizację zbiorowego zarządzania prawami autorskimi ADAMI.

Najbliższe plany artystki obejmują wykonanie Trzeciej Symfonii Mahlera w Filharmonii Paryskiej, partii Arsace w Semiramidzie Rossiniego w Operze w Saint-Etienne, Ursule w Beatrycze i Benedykcie w Operze Paryskiej, Venus w Tannhauserze Wagnera w Monte Carlo, Świętej Katarzyny w Joannie d'Arc na stosie w Madrycie, Requiem Verdiego w Operze Narodowej w Bordeaux, w Pau i Pampelunie.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''