• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Aylin Seda Bozok

Reżyser

Urodziła się w rodzinie muzyków. W wieku czterech lat rozpoczęła naukę gry na fortepianie. Od dziesiątego roku życia śpiewała w chórze Grand Théâtre de Genève. Jest absolwentką reżyserii teatralnej na Uniwersytecie Bilkent w Angarze, gdzie odbyła studia według metody Stanisławskiego. Była jedną z najmłodszych reżyserów w historii, którym powierzono reżyserię spektaklu na deskach Stambulskiego Teatru Państwowego. Jej inscenizacja Peleasa i Melizandy Debussy'ego w 2014 roku została uznana za najlepszy debiut na brytyjskiej scenie operowej w plebiscycie portalu WhatsOnStage. 

Wyreżyserowała takie opery, jak: Il tabarro Pucciniego (Festiwal Operowy Grimeborn, Londyn 2012), Peleas i Melizanda (Festiwal Operowy Grimeborn, Londyn 2013), Siostra Angelica Pucciniego (Talent Unlimited Festival, St James’s Church, Piccadilly 2014), Werther Massenet (Festiwal Operowy Grimeborn, Londyn 2014), The Rake’s Progress Strawińskiego (Bury Court Opera, 2015), Lakmé Delibes'a (Opera Holland Park, 2015), Capuleti i Montecchi Belliniego (Teatr Opery i Baletu w Tiranie, 2016), Cyganeria Pucciniego (Opera Państwowa w Ankarze, 2016), Samson i Dalila Saint-Saënsa (Festiwal Operowy Grimeborn, Londyn 2017), Siostra Angelica (Heraklion Saints Peter & Paul, Kreta 2018), Aurora Panizzy(Bury Court Opera, 2019), Puszka Pandory Alexa Woolfa (The Opera Story, 2020). 

Zrealizowała także następujące spektakle dramatyczne: Intruz Maeterlincka i Łysa śpiewaczka Ionesco (Arcola Theatre 2014, Londyn), Mahmud and Yezida (Mungan) (Arcola Theatre, 2015), Children of War wg Eurypidesa (Arcola Theatre, 2016; British Museum, Londyn 2016), Cholera Street Kaçana (Arcola Theatre, 2017), Bądźmy poważni na serio Wilde’a (Hackney Showroom, 2018).

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''