Brenda Hurley urodziła się w Dublinie. Studia odbyła w Królewskiej Irlandzkiej Akademii Muzycznej, Trinity College w Dublinie, Die Staatliche Hochschule für Musik we Fryburgu, Guildhall School of Music and Drama w Londynie oraz Narodowym Studiu Operowym w Londynie. Należy do grona najwybitniejszych pianistów-korepetytorów swojego pokolenia. Od wielu lat angażuje się w rozwój młodych śpiewaków na całym świecie. Jest profesorem mentoringu operowego w Królewskiej Akademii Muzycznej w Londynie, pracownikiem Królewskiej Irlandzkiej Akademii Muzycznej w Dublinie i konsultantką wokalną w Narodowym Irlandzkim Studiu Operowym. Co roku uczestniczy w prestiżowym programie Young Singers Project podczas Festiwalu w Salzburgu.
W latach 2012–2020 była dyrektorką Międzynarodowego Studia Operowego w Operze w Zurichu, a następnie dyrektorką ds. opery w Królewskiej Akademii Muzycznej w Londynie (2020–2024).
W trakcie swojej długoletniej kariery międzynarodowej współpracowała jako pianistka-korepetytorka i menedżerka z wieloma wybitnymi dyrygentami, reżyserami i śpiewakami operowymi na świecie. Była także związana z najważniejszymi teatrami operowymi, festiwalami i programami szkoleniowymi dla młodych artystów. Jest coachem i mentorem wielu pokoleń młodych irlandzkich śpiewaków.
Jako propagatorka rozwoju młodych talentów wokalnych regularnie prowadzi kursy w ramach Jette Parker Programme (Opera Królewska w Londynie), Jerwood Young Artist Programme (Festiwal w Glyndebourne), Narodowego Studia Operowego w Londynie, Programu Rozwoju Młodych Śpiewaków w Tokio, Holenderskiego Narodowego Studia Operowego w Amsterdamie, Akademii Operowej Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, International Academy of Voice w Cardiff, Hochschule der Künste w Zurychu i Irlandzkiego Studia Operowego. W 2008 roku została główną pianistką-korepetytorką podczas inauguracyjnej edycji Young Singers Project na Festiwalu w Salzburgu, z którym wspólpracuje do dziś. Była etatową pianistką-korepetytorką w Operze Szkockiej, Teatro Massimo w Palermo, Opera North i Holenderskiej Operze Narodowej w Amsterdamie, gdzie pracowała przez 16 lat. Gościnnie współpracowała z Angielską Operą Narodową, Operą Paryską i Ruhr Triennale. Od wielu lat związana jest z Festiwalem w Glyndebourne, gdzie zdobyła Nagrodę Janniego Strassera. W ramach Festiwalu w Salzburgu współpracowała z takimi dyrygentami, jak sir Simon Rattle, Ivor Bolton, Yannick Nézet-Seguin i Robin Ticciati. W Metropolitan Opera w Nowym Jorku była regularną współpracowniczką i asystentką Walerija Giergijewa i Evelino Pidò. W Irlandii współpracowała z Festiwalem w Wexford. Dyrygowała także wykonaniami Czarodziejskiego fletu w Opera Theatre Company.
Występowała z Filharmonikami Berlińskimi, Królewską Orkiestrą Concertgebouw w Amsterdamie, Londyńską Orkiestrą Filharmoniczną, Orkiestrą Wieku Oświecenia, Mahler Chamber Orchestra, Orkiestrą Mozarteum i Baroque Orchestra we Fryburgu.
Regularnie uczestniczy w konferencjach Opera Europa. Zasiada w jury międzynarodowych konkursów wokalnych, w tym Grand Prix de L'Opera w Bukareszcie, Les Azuriales w Nicei, Konkursu Wokalnego im. Zinki Milanov w Rijece, Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Byulbyula w Baku, Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Antoniny Campi w Lublinie i Migros Kulturprozent w Szwajcarii.