W latach 1999–2012 był dyrektorem generalnym Chicago Opera Theater – zespołu, który w ostatnich latach cieszy się rosnącym uznaniem, szczególnie dzięki udziałowi w realizacji cyklu trzech oper Monteverdiego w Brooklyn Academy of Music wraz z Netherlands Opera i Les Arts Florissants. Na zakończenie pierwszego sezonu pracy z zespołem, Brian Dickie został uhonorowany tytułem Chicagowskiego Artysty Roku przez “Chicago Tribune” (2000).
Urodził się w Anglii w 1941 roku. W 1962 rozpoczął pracę w dziale muzycznym i dziale planowania Festiwalu w Glyndebourne. Jako asystent szefa kadry muzycznej Janiego Strassera blisko współpracował z takimi osobami, jak Günther Rennert, Carl Ebert, John Pritchard, czy Vittorio Gui.
W latach 1967–1973 był dyrektorem artystycznym Festiwalu w Wexford oraz pierwszym dyrektorem ds. administracyjnych Glyndebourne Touring Opera, w której karierę rozpoczęło wielu brytyjskich śpiewaków. Od 1973 ro 1984 roku był doradcą ds. artystycznych teatrów w Angers, Nancy i Théâtre du Châtelet w Paryżu. W 1981 roku został dyrektorem ds. administracyjnych Glyndebourne Festival Opera, gdzie wpółpracował z takimi uznanymi reżyserami i dyrygentami, jak Peter Hall, Trevor Nunn, Nikolaus Lehnhoff, Bernard Haitink, Simon Rattle i Andrew Davis.
Po 27 latach pracy w Glyndebourne przeniósł się do Toronto, gdzie w 1989 roku objął stanowisko dyrektora generalnego Canadian Opera Company. Jego pięcioletnia kadencja obfitowała w sukcesy artystyczne. W 1994 roku został doradcą ds. artystycznych w Operze Nicejskiej. W latach 1997–98 pełnił zaś funkcję dyrektora generalnego European Union Opera – projektu finansowanego przez Komisję Europejską w Brukseli.
Od czasu powrotu do Londynu pracuje jako doradca i konsultant ds. artystycznych w Garsington Opera i Angielskiej Operze Narodowej.
Od 1999 roku Brian Dickie jest przewodniczącym jury preselekcji konkursu wokalnego Neue Stimmen w Niemczech.