Urodził się we Francji. Uzyskawszy Stypendium im. Johna Gilpina ukończył Académie de Danse Princesse w Monaco pod dyrekcją artystyczną Mariki Besobrasovej. W latach 1996-1998 był związany z zespołem Les Ballets de Monté-Carlo, a od 1998 do 2012 był pierwszym solistą Het Nationale Ballet (Holenderskiego Baletu Narodowego).
W jego repertuarze znalazły się główne role w takich baletach, jak: Jezioro łabędzie (Rudi van Danzig), Śpiąca królewna (Peter Wright), Dziadek do orzechów (Toer van Schayk i Wayne Eagling), La Syphide (Dinna Bjørn), Oniegin (John Cranko), Kopciuszek (Frederick Ashton), Sen nocy letniej (Ashton), Giselle (w wersji Mainy Gielgud, a także w realizacji Rachel Beaujean i Ricarda Bustamante’a), Bajadera (Natalia Makarowa), Don Kichot (Alexey Ratmansky), Niżyński (Krzysztof Pastor), Don Giovanni (Pastor) i Pietruszka (Michaił Fokin). Tańczył w dziełach choreograficznych George’a Balanchine’a, jak: Apollon Musagète, Agon, Concerto Barocco, Donizzetti Variations, La Valse, Rubies, Emeralds, Diamond, Square Dance, Symphony in C, Symphony in Three Movements, The Four Temperaments, Theme and Variations, Violin Concerto oraz Serenada, Syn marnotrawny i Czajkowski pas de deux oraz w baletach Jerome’a Robbinsa i Twyli Tharp.
Uczestniczył w wielu międzynarodowych galach baletowych i był zapraszany jako artysta gościnny przez wiele zespołów. Współpracował także z takimi znanymi choreografami, jak: Ted Brandsen, Caroline Carlson, Davidem Dawsonem, Nacho Duato, William Forsythe, Martha Graham, Jean-Christophe Maillot, Maguy Marin, Hans Van Manen, Mark Morris, Krzystof Pastor i Alexei Ratmansky. Jest laureatem Prix de Lausanne (1996), Złotego Medalu Konkursu w Rieti (1996), Nagrody Danza & Danza (1996), Espoir De La Danse International (1996), Nagrody Alexandry Radius (2004) i Golden Swan Award (2009). Z Krzysztofem Pastorem od lat łączy go intensywna współpraca, kiedyś tańczył w jego baletach, a obecnie bywa jego asystentem przy realizacjach choreograficznych. Pracował z nim także podczas tworzenia baletu Dracula w West Australian Ballet (2018) oraz przy realizacji jego łotewskiej premiery (2021).
Fot. Ewa Krasucka