• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Charles Cusick Smith i Phil R. Daniels

Scenografowie

Tworzą kreatywny duet projektujący scenografię i kostiumy do produkcji baletowych, operowych, operetkowych, musicalowych i dramatycznych na całym świecie. Zaprojektowali też scenografię i kostiumy do prapremiery baletu Dracula Krzysztofa Pastora w West Australian Ballet (Perth, 2018). Inscenizacja została w Australii uhonorowana kilkoma nagrodami.

Phil R. Daniels zdobywał pierwsze szlify zawodowe w teatrze Bristol Old Vic. Ponadto projektował dla National Theatre w Londynie, większości teatrów repertuarowych w Wielkiej Brytanii i dla BBC. Był nominowany do Performing Arts West Australian Award za najlepszy projekt scenografii do baletu Dracula. Z kolei Charles Cusick Smith ukończył Glasgow School of Art oraz The Slade w Londynie. Jest laureatem Brytyjskiej Nagrody Teatralnej (TMA) dla najlepszego scenografa, nagrody dziennika „Manchester Evening News” oraz Performing Arts WA Award za najlepsze kostiumy do Draculi.

Zazwyczaj pracują wspólnie. Byli scenografami takich przedstawień baletowych, jak: Alicja w krainie czarów i Dziadek do orzechów w Ballet du Capitole (Tuluza), Giselle i Raymonda w Teatrze Vanemuine (Tartu, Estonia) oraz Pinokio i złoty kluczyk w Passau (RFN), Spartakus w Hong Kong Ballet, Giselle w Greckiej Operze Narodowej i w English National Ballet, Dziadek do orzechów w West Australian Ballet oraz dla zespołów we Francji, Estonii, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Słowenii, Trzej muszkieterowie oraz Romeo i Julia w Estońskim Balecie Narodowym.

Wśród ich realizacji operowych, operetkowych i musicalowych znalazły się m.in.: Aida, Nabucco, Kawaler srebrnej róży, Don Carlos, Rycerskość wieśniacza, Pajace, Otello, Rigoletto, Księżniczka czardasza, Przygody lisiczki chytruski, Hello Dolly i Zemsta nietoperza na scenach niemieckich, Czar walca i Hello Dolly w Innsbrucku, Trubadur w Hongkongu oraz Rycerskość wieśniacza i Pajace w Estonii. Zaprojektowali także scenografię do europejskich premier musicali Follies i Pacific Overtures. Ich ostatnią realizacją musicalową była nowa wersja Priscilli, królowej pustyni, prezentowana na różnych scenach w Wielkiej Brytanii.

W 2016 roku trzydzieści ich projektów scenograficznych zostało kupionych przez Victoria and Albert Museum w Londynie i włączonych do brytyjskiej Kolekcji Narodowej. Ostatnio muzeum nabyło także dwa projekty kurtyn przeciwpożarowych Phila R. Danielsa dla dwóch brytyjskich teatrów budowanych przez architekta Franka Matchama. Z kolei projekty kostiumów do Alicji w krainie czarów oraz Dziadka o orzechów stworzone przez Charlesa Cusicka Smitha dla Ballet du Capitol były prezentowane na wystawie „Contes de Fees” w Narodowym Centrum Kostiumografii we Francji oraz wykorzystane na plakacie i okładce katalogu tej wystawy.

Aktualnie są zaangażowani w realizację premiery Jeziora łabędziego w choreografii Krzysztofa Pastoradla West Australian Ballet, musicali: La Gypsy dla Buxton Opera House (Wielka Brytania), Me and My Girl w Niemczech i Trzej muszkieterowie w Austrii, a także nowej wersji choreograficznej Kopciuszka, zaplanowanej w Niemczech.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''