Tworzą kreatywny duet projektujący scenografię i kostiumy do produkcji baletowych, operowych, operetkowych, musicalowych i dramatycznych na całym świecie. Zaprojektowali też scenografię i kostiumy do prapremiery baletu Dracula Krzysztofa Pastora w West Australian Ballet (Perth, 2018). Inscenizacja została w Australii uhonorowana kilkoma nagrodami.
Phil R. Daniels zdobywał pierwsze szlify zawodowe w teatrze Bristol Old Vic. Ponadto projektował dla National Theatre w Londynie, większości teatrów repertuarowych w Wielkiej Brytanii i dla BBC. Był nominowany do Performing Arts West Australian Award za najlepszy projekt scenografii do baletu Dracula. Z kolei Charles Cusick Smith ukończył Glasgow School of Art oraz The Slade w Londynie. Jest laureatem Brytyjskiej Nagrody Teatralnej (TMA) dla najlepszego scenografa, nagrody dziennika „Manchester Evening News” oraz Performing Arts WA Award za najlepsze kostiumy do Draculi.
Zazwyczaj pracują wspólnie. Byli scenografami takich przedstawień baletowych, jak: Alicja w krainie czarów i Dziadek do orzechów w Ballet du Capitole (Tuluza), Giselle i Raymonda w Teatrze Vanemuine (Tartu, Estonia) oraz Pinokio i złoty kluczyk w Passau (RFN), Spartakus w Hong Kong Ballet, Giselle w Greckiej Operze Narodowej i w English National Ballet, Dziadek do orzechów w West Australian Ballet oraz dla zespołów we Francji, Estonii, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Słowenii, Trzej muszkieterowie oraz Romeo i Julia w Estońskim Balecie Narodowym.
Wśród ich realizacji operowych, operetkowych i musicalowych znalazły się m.in.: Aida, Nabucco, Kawaler srebrnej róży, Don Carlos, Rycerskość wieśniacza, Pajace, Otello, Rigoletto, Księżniczka czardasza, Przygody lisiczki chytruski, Hello Dolly i Zemsta nietoperza na scenach niemieckich, Czar walca i Hello Dolly w Innsbrucku, Trubadur w Hongkongu oraz Rycerskość wieśniacza i Pajace w Estonii. Zaprojektowali także scenografię do europejskich premier musicali Follies i Pacific Overtures. Ich ostatnią realizacją musicalową była nowa wersja Priscilli, królowej pustyni, prezentowana na różnych scenach w Wielkiej Brytanii.
W 2016 roku trzydzieści ich projektów scenograficznych zostało kupionych przez Victoria and Albert Museum w Londynie i włączonych do brytyjskiej Kolekcji Narodowej. Ostatnio muzeum nabyło także dwa projekty kurtyn przeciwpożarowych Phila R. Danielsa dla dwóch brytyjskich teatrów budowanych przez architekta Franka Matchama. Z kolei projekty kostiumów do Alicji w krainie czarów oraz Dziadka o orzechów stworzone przez Charlesa Cusicka Smitha dla Ballet du Capitol były prezentowane na wystawie „Contes de Fees” w Narodowym Centrum Kostiumografii we Francji oraz wykorzystane na plakacie i okładce katalogu tej wystawy.
Aktualnie są zaangażowani w realizację premiery Jeziora łabędziego w choreografii Krzysztofa Pastoradla West Australian Ballet, musicali: La Gypsy dla Buxton Opera House (Wielka Brytania), Me and My Girl w Niemczech i Trzej muszkieterowie w Austrii, a także nowej wersji choreograficznej Kopciuszka, zaplanowanej w Niemczech.