• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Cornelia Beskow

Sopran

Szwedzka śpiewaczka operowa obdarzona sopranem liryczno-dramatycznym, określana jako "jedna z najbardziej interesujących młodych sopranistek naszych czasów” ("Bachtrack"), posiadająca "głos o głębi dramatycznej, jasnych wysokich rejestrach i charakterystycznej, urzekającej barwie" ("Berlinske").

Jest zwyciężczynią Międzynarodowego Konkursu im. Lauritza Melchiora w 2017 roku, gdzie otrzymała wszystkie cztery nagrody. Studiowała w Kopenhaskiej Akademii Operowej w klasie solistycznej (2009–2012) oraz na Sztokholmskim Uniwersytecie Sztuk Pięknych, gdzie uzyskała tytuł magistra w dziedzinie opery (2013–2015).

W obecnym sezonie artystkę można usłyszeć w partii tytułowej w nowej inscenizacji Jenůfy w reżyserii Keitha Warnera w Operze w Oslo oraz w roli Senty w Holendrze tułaczu na największej i najbardziej spektakularnej scenie plenerowej Norwegii – Operze Østfold w twierdzy Fredrikstens w Halden.

Cornelia Beskow zadebiutowała na scenie w 2012 roku jako Lisiczka w Przygodach lisiczki chytruski na deskach Duńskiego Teatru Królewskiego w Kopenhadze. Tamteż zdobywała doświadczenie, wykonując takie role, jak: Annina w Traviacie (2012), Aksinia w Lady Makbet mceńskiego powiatu (2014), Marianne Leitmetzerin w Kawalerze srebrnej róży (2015), Strażnik Progu Świątyni w Kobiecie bez cienia (2015), czy Siostra Rose w Dead Man Walking (2017).

W Szwecji Cornelia Beskow zadebiutowała na deskach Szwedzkiej Opery Królewskiej w Sztokholmie jako Donna Elvira w Don Giovannim (2015). Przełomem w jej karierze był występ w partii Sieglinde w Walkirii (2017) w Sztokholmie u boku Niny Stemme w partii Brünnhilde. W 2018 roku Cornelia Beskow wystąpiła podczas koncertu jubileuszowego zorganizowanego przez Szwedzką Operę Królewską z okazji setnych urodzin Birgit Nilsson (wydarzenie zostało pokazane na portalu OperaVision). W tym samym roku zadebiutowała też jako Chryzotemis w Elektrze i Tatiana w Eugeniuszu Onieginie. Zaśpiewała także partię Wellgundy w Złocie Renu w Dalhalla (2012) oraz Senty w Holendrze tułaczu w Operze w Malmö (2019).

W styczniu 2020 miał miejsce międzynarodowy debiut artystki – wystąpiła w wiedeńskiej Staatsoper w partii Elzy w Lohengrinie u boku tenorów Klausa Floriana Vogta i Piotra Beczały. W tym samym roku śpiewaczka wykonała partię tytułową w Lady Makbet mceńskiego powiatu w Hessische Staatstheater.

Poza świetnie rozwijającą się karierą operową, śpiewaczka regularnie daje recitale i koncerty, których repertuar obejmuje Wesendonck Lieder Wagnera iRückert Lieder Mahlera, a także pieśni Sibeliusa, Rangströma i Gösty Nyströma. Wraz z Duńską Orkiestrą Królewską wykonała jako solistka IX Symfonię Beethovena (2020). Ma także na koncie występ z sir Brynem Terfelem i Orkiestrą Symfoniczną w Aalborg (Dania) z programem obejmującym muzykę Wagnera, Dvořáka i Gershwina (2021).

Za debiut w roli Sieglinde w Walkirii (2017) Szwedzka Opera Królewska przyznała artystce Stypendium Andersa Walla. Jest także laureatką Stypendium Bayreuth przyznanego przez Szwedzkie Towarzystwo Wagnerowskie (2013), Stypendium Barbro Salén (2015), duńskiej nagrody Reumert (2015) oraz kilku stypendiów Szwedzkiej Królewskiej Akademii Muzycznej.

fot. Petra Teeuwsen

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''