Znany włoski operator filmowy. Urodził się w Rzymie. Fascynację zawodem operatora filmowego zawdzięcza swojemu ojcu Armando Nannuzziemu, autorowi zdjęć do legendarnych filmów: Zmierzch bogów i Ludwig Viscontiego czy Chlew Pasoliniego. Najpierw asystował na planie ojcu przy filmie Niezrozumiany Luigiego Comenciniego, po czym zdobywał doświadczenie u boku takich operatorów, jak: Giuseppe Rotunno, Pasqualino De Santis, Ennio Guarnieri, Franco Di Giacomo, David Watkins i Alex Thompson.
Zadebiutował jako samodzielny operator w 1972 roku filmem Appassionata Tonino Cerviego. W 1976 roku był autorem zdjęć do drugiej części słynnego dzieła Franco Zeffirellego Jezus z Nazaretu, a także do takich jego filmów, jak: Młody Toscanini, Per Firenze, Rycerskość wieśniacza, Pajace (dwie nagrody Emmy) czy Omaggio a Roma. Pracował również z takimi reżyserami, jak: Carlo Lizzani, Tinto Brass, Alejandro Jodorowsky, Siergiej Bondarczuk, Andrea Bolognini, Jerry London, Antonio Frazzi, Enrico Oldoini, Alberto Negrin, a także z Enzem Monteleone, z którym stworzyli El Alamein: Na linii ognia. Za zdjęcia do tego filmu Nannuzzi otrzymał Złoty Glob oraz nagrody David Di Donatello i Gianni Di Venanzo, a także nominację do Nastro d'argento. Współpracował z Monteleone również przy Due Partite oraz miniserialach Il Capo dei Capi i Il tunnel della libertà. W 2004 roku był autorem zdjęć do sagi Imperium o starożytnym Rzymie, którą wyprodukowało studio Touchstone and Disney. Pracował przy niej z trzema amerykańskimi reżyserami: Kimem Mannersem, Johnem Grayem i Gregiem Yaitanesem. Jego ostatnim filmowym projektem jest Manhattan Undying w reżyserii irańskiego twórcy Babaka Payamiego.
W ostatnich latach regularnie pracuje jako reżyser świateł z operą i baletem. W latach 2011-2012 współdziałał z rosyjskim choreografem Borisem Ejfmanem przy ekranizacjach jego trzech baletów: Anna Karenina, Oniegin i Rodin. W 2012 roku reżyser Giorgio Ferrara powierzył mu stworzenie świateł do Madame Butterfly dla Opery Rzymskiej. Jest również autorem oświetlenia inscenizacji opery Benjamina Brittena W kleszczach lęku oraz baletu The Piano Upstairs Johna Weidmana. Oba te tytuły otwierały kolejne edycje Festiwalu Dwóch Światów w Spoleto.
fot. archiwum artysty