• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Dariusz Machej

Bas

Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie (klasa prof. Włodzimierza Zalewskiego). Brał udział w kursach mistrzowskich Ryszarda Karczykowskiego i Williama Mateuzziego. Debiutował jako Don Magnifico w Kopciuszku Rossiniego w Warszawskiej Operze Kameralnej (1997). Współpracuje z: Teatrem Wielkim - Operą Narodową, WOK, Polską Operą Królewską. Występował m.in. w: Operach w Lublinie, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Łodzi, Frankfurcie, Wilnie, Wuppertaler Bühnen, Theater der Stadt Koblenz, Wiener Kammeroper, Samsung Performing Arts Theater na Filipinach, Anhaltisches Theater Dessau, NOSPR, Filharmonii Narodowej.

W repertuarze ma opery: Mozarta (Wesele Figara, Don Giovanni, Czarodziejski flet, Così fan tutte), Rossiniego (Cyrulik sewilski, Kopciuszek, Turek we Włoszech, Włoszka w Algierze, Kamień probierczy, Podróż do Reims), Donizettiego (Napój miłosny, Don Pasquale, Lukrecja Borgia), Moniuszki (Halka, Hrabina, Verbum nobile), Ullmanna (Cesarz Atlantydy), Webera (Wolny strzelec), Pucciniego (La Bohème), Wagnera (Lohengrin, Parsifal, Tristan i Izolda). 

Uczestniczył w takich festiwalach, jak: Rossini Opera Festival (Pesaro), Festival de Musique de Strasbourg, „Rossini in Wildbad”, Euroradio Summer Festivals (Warszawa), „Anima Mundi” (Piza), Internationale Maifestspiele Wiesbaden, Festiwal Moniuszkowski, Warszawska Jesień, Wratislavia Cantans, Bydgoski Festiwal Operowy, Festiwal im. Adama Didura, Festiwal im. Karola Kurpińskiego. Brał udział w prawykonaniach Katzelmacher Schwertsika (Wuppertal) i Iwony, księżniczka Burgunda Krauzego (Paryż). 

Współpracował z takimi artystami, jak: Bassem Akiki, Adam Banaszak, Grzegorz Berniak, Mirosław Jacek Błaszczyk, Łukasz Borowicz, Roland Böer, Tomasz Bugaj, Kai Bumann, Gabriel Chmura, Grzegorz Chrapkiewicz, Will Crutchfield, José Maria Florêncio, Patrick Fournillier, Zbigniew Graca, Hilary Griffiths, George Hanson, André Heller-Lopes, Chikara Imamura, Tadeusz Karolak, Jacek Kaspszyk, Michał Klauza, Klime, Tadeusz Kozłowski, Vincent Kozlowsky, Alexander Liebreich, Jean Claude Malgoire, Alessandro de Marchi, Carlo Montanaro, Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Grzegorz Nowak, Wojciech Rajski, Carlo Rizzi, Dawid Runtz, Tadeusz Serafin, Ruben Silva, Stefan Soltesz, Simon Standage, Andrzej Straszyń- ski, Tadeusz Strugała, Piotr Sułkowski, Tomasz Tokarczyk, Antoni Wit, Jan Miłosz Zarzycki, Alberto Zedda, Laco Adamik, Kazimierz Dejmek, Beata Redo-Dobber, Achim Freyer, Agnieszka Glińska, Jerzy Gruza, Grzegorz Jarzyna, Peter Mussbach, Ryszard Peryt, Pier Luigi Pizzi, Emilio Sagi, Jitka Stokalska, Jerzy Stuhr, Paweł Szkotak, Cezary Tomaszewski, Mariusz Treliński, Krzysztof Warlikowski, Keith Warner, Johannes Weigand, Marek Weiss, Barbara Wysocka, Michał Znaniecki. 

Występuje w repertuarze oratoryjnym i pieśniarskim (Polska, Szwajcaria, Niemcy, Hiszpania, Francja, Liban, Chiny, Japonia). Brał udział w wielu transmisjach radiowych i telewizyjnych (RAI, Südwestrundfunk, Polskie Radio, TVP, Polsat) oraz nagraniach (Naxos, ROF, Bongiovanni, DUX, RAF, Polskie Radio). Nagrania Hagith i Zemsty za mur graniczny z jego udziałem otrzymały Fryderyki w kategorii Muzyka Poważna. Posiada tytuł doktora sztuk muzycznych.


Fot. M. Pietruszyński

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''