Urodził się w Civitanova Marche (Włochy). Ukończył z wyróżnieniem Konserwatorium Muzyczne im. G. B. Pergolesiego w Fermo, a następnie kształcił się pod kierunkiem takich pedagogów, jak Renata Scotto, Raina Kabaivanska, Alberto Zedda i Ernesto Palacio. Z powodzeniem uczestniczył w międzynarodowych konkursach wokalnych. Jest zdobywcą II nagrody na Operaliach Placido Domingo (2017) oraz zwycięzcą Concorso Comunità Europea of Teatro Lirico Sperimentale w Spoleto, konkursów im. Marii Caniglii w Sulmonie, Ottavia Ziino w Rzymie oraz Santa Chiara w Neapolu (I nagroda w kategorii „opera” i I nagroda w kategorii „oratorium”). Otrzymał także I nagrodę w kategorii „pieśni/oratoria” oraz II nagrodę w kategorii „opera” na konkursie im. Renaty Tebaldi w 2011 roku.
Karierę sceniczną rozpoczął w 2010 roku jako Ferrando w Cosi fan tutti Mozarta w Akademii Muzycznej św. Cecylii w Rzymie. W 2012 roku szlifował swoje umiejętności w Accademia Rossiniana w Pesaro pod okiem Alberto Zeddy i zadebiutował jako Belfiore w Podróży do Reims Rossiniego.
Następnie z powodzeniem wystąpił jako Nemorino w Napoju miłosnym Donizetteigo w Królewskiej Operze Walońskiej w Liège (dyr. Bruno Campanella), Amant w Amelia idzie na bal Menottiego na Festiwalu Due Mondi w Spoleto, Rinuccio w Giannim Schicchi Pucciniego w Cagliari, Teatro Regio w Parmie i Operze w Montpellier. Zaśpiewał partię Alfreda w Traviacie Verdiego w inscenizacji As.Li.Co (Chung/Kemp,Muti) oraz w Darmstadt, Liège, Charleroi i Awinionie. Śpiewał partię tytułową w Synu marnotrawnym Debussy'ego w Anconie i Cagliari.
W ostatnim czasie artysta odniósł znaczący sukces jako Rodolfo w Cyganerii Pucciniego w Państwowej Operze im. P. Czajkowskiego w Permie, dortmundzkim Konzerthausie (dyr. Teodor Currentzis) i Teatrze Bolszoj w Moskwie (dyr. Evan Rogister). Wystąpił także jako Fenton w Wesołych kumoszkach z Windsoru Nicolaia w Liège; Młody Konrad w Le braci Tutina (dyr. Francesco Cilluffo) na Festiwalu Doliny Itrii w Martina Franca oraz operze florenckiej; Don Ottavio w Don Giovannim Mozarta w Teatro Comunale w Bolonii (dyr. Michele Mariotti); Cassio w Otellu Verdiego w Maceracie (dyr. Riccardo Frizza); Pinkerton w Madame Butterfly Pucciniego w Tel Awiwie; Książę Mantui w Rigoletcie Verdiego w Trieście, Operze Północnoirlandzkiej w Belfaście, Królewskiej Operze Walońskiej w Liège (dyr. Giampaolo Bisanti); Książę w La bella dormente nel bosco Respighiego w Cagliari (dyr. Donato Renzetti) oraz Tybald w Capuleti i Montecchi Belliniego w Theatre Nacional de São Carlos w Lizbonie (dyr. G. Bisanti).
Jest również aktywny na arenie koncertowej. W ostatnim czasie wykonał Mszę Cecyliańską Haydna, Requiem Mozarta, Stabat Mater Rossiniego, Mszę c-moll, Petite Messe Solennelle Rossiniego, IX Symfonię Beethovena, Mesjasza Händla i Requiem Donizettiego.
Współpracował z takimi dyrygentami, jak Kent Nagano, Teodor Currentzis, Fabio Biondi, Christian Zacharias, Bruno Campanella, Francesco Lanzillotta, Gianluigi Gelmetti, Giampaolo Bisanti, Umberto Benedetti Michelangeli, Claus Peter Flor i Donato Renzetti.
Jego dyskografia obejmuje Petite Messe Solennelle Rossiniego (Brilliant Classic, 2014); I Capuleti e i Montecchi Belliniego z Europa Galante pod dyr. F. Biondiego (Glossa, 2015); Il Natale degli innocenti Roty z Mediolańską Orkiestrą Symfoniczną im. Giuseppe Verdiego pod dyr. G. Grazioli (DECCA, 2015); Le braci Tutino pod dyr. F. Cilluffo (Dynamic, 2015).
Najbliższe plany artysty obejmują występ w La Bohème (Rodolfo) w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie i Operze w Toulon, Rigoletcie (Książę) w Goeteborgu, Nabuccu (Ismael) w Grand Théatre w Genewie oraz Wekslu małżeńskim (Edoardo) w Omanie z Festiwalem Operowym Rossiniego.
Fot. Barbara Carioli