Od 1988 roku pracuje w teatrze i zajmuje się reżyserią oświetlenia zarówno w Niemczech, jak i za granicą. Współpracował z berlińską Staatsoper Unter den Linden przy następujących produkcjach: Moc przeznaczenia Verdiego w reżyserii Stefana Herheima, Księżycowy świat Haydna w reżyserii Karoline Gruber (koprodukcja z Innsbrucker Festwochen der Alten Musik), Die Blume von Hawaii Paula Abrahama w reżyserii Andrei Schwalbach, Maria Stuart Donizettiego w reżyserii Karstena Wieganda, jak również Zwischen Licht und Schatten w reżyserii Dereka Gimpla. Pracował także przy produkcjach: Turandot Pucciniego w reżyserii Alaina Wullschlegera, której premiera miała miejsce w Istana Budaya (Kuala Lumpur), Ezio Händla w reżyserii Güntera Krämera zaprezentowanej podczas Schwetzinger Festspielen, Ifigenia w Taurydzie oraz Telemach Glucka w reżyserii Torstena Fischera na scenie Theater an der Wien. Współpracował z takim reżyserami, jak: Barrie Kosky, Torsten Fischer, Stefan Herheim, Kirill Serebrennikov, Alvis Hermanis, Viestur Kairish, Benedict Andrews, Stefan Huber, Jasmina Hadziahmetovic, Lydia Steier. W sezonie 2010/11 przygotował reżyserię świateł do tetralogii Pierścień Nibelunga w reżyserii Güntera Krämera w Opéra National de Paris, która w 2013 roku z okazji 200. rocznicy urodzin Richarda Wagnera została ponownie włączona do repertuaru tego teatru. Począwszy od sezonu 2012/13 jest kierownikiem artystycznym oraz szefem działu oświetlenia w berlińskiej Komische Oper, będąc jednocześnie reżyserem świateł powstających tam takich spektakli, jak m.in.: American Lulu, Ali Baba i czterdziestu rozbójników, Czarodziejski flet, Ognisty anioł, Sen nocy letniej, Nowe szaty cesarza, Così fan tutte, Clivia, Piękna Helena i The Canterville Ghost.
fot. Gunnar Geller