Urodzona
Białystok
Szkoła
- Ogólnokształcąca Szkoła Baletowa im. Romana Turczynowicza, Warszawa (1996-2005)
Ważniejsi pedagodzy
Danuta Biernacka, Hanna Chojnacka, Teresa Memches, Ewa Głowacka
Angaże
- Balet Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, Warszawa, 2005-2009 tancerka
- Polski Balet Narodowy, Warszawa, od 2009 jako tancerka, od 2010 koryfejka, od 2014 solistka
- Solistka w latach 2014-2023
Urodziła się w Białymstoku. Absolwentka Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie. Była laureatką III nagrody XIII Ogólnopolskiego Konkursu Tańca w Gdańsku (2003) oraz I nagrody kolejnej edycji tego konkursu (2005), a także tytułu Najlepszego Absolwenta Szkół Baletowych w Polsce (2005). Bezpośrednio po szkole związała się ze sceną Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, której pozostała wierna przez całą swoją karierę. W 2010 roku została koryfejką Polskiego Baletu Narodowego, a cztery lata później solistką. Tańczyła z powodzeniem wiele ról w naszym repertuarze klasycznym i współczesnym.
Wśród jej osiągnięć scenicznych znalazły się takie partie baletowe, jak: Wróżki Złota i Śmiałości oraz Kopciuszek w Śpiącej królewnie w przedstawieniu Jurija Grigorowicza, Siostra Fryderyka w Chopinie, artyście romantycznym Patrice’a Barta, Hermia w Śnie nocy letniej Johna Neumeiera, Wróżka Jesieni w Kopciuszku Fredericka Ashtona, Przyjaciółka Julii w Romeo i Julii, Mme Binetti w Casanovie w Warszawie, Olga Prieobrażenska w nowej wersji Jeziora łabędziego oraz Lucy w Draculi – wszystkie w choreografii Krzysztofa Pastora, Piccilia i Driada w Don Kichocie w realizacji Alexeia Fadeyecheva, Luiza i solistyczna Śnieżynka w Dziadku do orzechów w wersji Toera van Schayka i Wayne’a Eaglinga, Kobieta i Młoda Dziewczyna w Zielonym stole Kurta Joossa, Kobieta w Powracających falach Emila Wesołowskiego, solistka Cieni w Bajaderze w inscenizacji Natalii Makarowej, solistka w Chopinianach Michaiła Fokina, Podstolina w Przypowieści sarmackiej Conrada Drzewieckiego, Kobieta w Weselu Bronisławy Niżyńskiej, Zulmea w Korsarzu w inscenizacji Manuela Legris’a, Mitzi Kaspar i Cesarzowa Elżbieta w Mayerlingu Kennetha MacMillana, czy solistka grupy Willid w Giselle w wersji Mainy Gielgud. Występowała też w partiach solowych innych baletów w choreografii Krzysztofa Pastora, Wayne’a McGregora, Ashleya Page’a, Roberta Bondary i Jacka Przybyłowicza. Karierę sceniczną zakończyła jedną z partii solistycznych w premierze polskiej Siódmej symfonii Toera van Schayka.
Studiowała również pedagogikę baletu na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie i praktykowała w zespole już prowadząc lekcje klasyczne i próby bieżącego repertuaru. Od września 2023 roku jest etatową baletmistrzynią Polskiego Baletu Narodowego.
Fot. Ewa Krasucka