Włoska projektantka kostiumów. Zdobyła wszechstronne wykształcenie humanistyczne. Studiowała prawo i zgłębiała wiedzę o teatrze. Uczyła się sztuki aktorskiej i tańca. Po trzyletnim kursie aktorskim w telewizji włoskiej grała nawet w wielu przedstawieniach. Miała 22 lata, kiedy poznała Ezia Frigeria, który stał się nie tylko jej mistrzem, ale i towarzyszem życia. U jego boku odkryła fascynujący świat kostiumów i rozwinęła się jako samodzielna projektantka. Tworzy własne scenografie, ale przede wszystkim współpracuje jako twórca kostiumów przy realizacjach scenograficznych Ezia Frigeria. W 1970 r. spotkała Giorgia Strehlera, który wywarł ogromny wpływ na jej dalszą twórczość. Pracowała z nim potem wielokrotnie, głównie w mediolańskiej La Scali, ale także w Théâtre du Châtelet i teatrze Odéon w Paryżu oraz w Piccolo Teatro w Mediolanie. Na długiej liście reżyserów, z którymi współpracowała na scenach świata znaleźli się również: Gilbert Deflo, Núria Espert, Piero Faggioni, Lluís Pasqual, Sandro Bolchi, Liliana Cavani, Robert Wilson, Andriej Konczałowski, Jorge Lavelli, Roger Planchon, George Wood, Walter Pagliaro. Projektowała kostiumy do przedstawień baletowych Rudolfa Nuriejewa (Jezioro łabędzie), Rolanda Petit (Kankan, Błękitny anioł, Upiór w operze, Kot w butach) i Jurija Grigorowicza (Śpiąca królewna w naszym teatrze). Jej kostiumy były ozdobą przedstawień w takich teatrach operowych, jak: Metropolitan Opera, Opera Paryska, Covent Garden, Théâtre de la Monnaie, Opéra de Lyon, Scottish Opera, Teatro de la Zarzuela w Madrycie, Théâtre du Châtelet, Opéra Bastille, Gran Teatre del Liceu w Barcelonie i wiele innych. Znane są także ze scen baletowych Paryża, Berlina i Marsylii. Z dorobku filmowego artystki na plan pierwszy wysunąć należy wspaniałe kostiumy do Cyrana de Bergeraca w reżyserii Jean-Paula Rappeneau. Za projekty te otrzymała Srebrną Wstążkę, Europejską Nagrodę Filmową, Cezara i nominację do Oscara.