• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Hedwig Fassbender

Mezzosopran

W ciągu piętnastu lat kariery zdobyła uznanie jako niezrównana interpretatorka partii Herodiady w Salome R. Straussa, Kostelnički w Jenůfie Janáčka oraz repertuaru współczesnego.

W ostatnim czasie wystąpiła w Obrocie śruby Brittena w Zurichu i Bordeaux (Pani Grose), Złotym smoku Petera Eötvösa we Frankfurcie i na Festiwalu Bregenckim, Dialogach karmelitanek Poulenca w Nantes i Angers (Matka Maria), Jenůfie w hanowerskiej Staatsoper (Kostelnička), Graczu Prokofiewa (Babuleńka) i Peterze Grimesie (Pani Sedley) we Frankfurcie (2017) oraz Kredowym kole Zemlinsky'ego w Lionie (2018).

Artystka rozpoczęła naukę śpiewu pod kierunkiem tenora Ernsta Haefligera w Monachium jako wykształcona już pianistka, po czym dołączyła do zespołów operowych we Freiburgu i Bazylei jako mezzosopran liryczny. Następnie występowała gościnnie w Wiedniu, Berlinie, Düsseldorfie, Hamburgu, Amsterdamie, Barcelonie, Trieście, Lionie, Paryżu i Genewie, kreując m.in. takie role jak: Carmen, Baba-Turek, Fricka, Mescalina, Judyta, czy Matka Maria. W 2001 roku odniosła znaczący sukces jako Izolda w Theater Saarbrücken, co pociągnęło za sobą kolejne role w repertuarze wagnerowskim, m.in. Sieglinde i Kundry.

Współpracowała z takimi dyrygentami jak: Adam Fischer, Armin Jordan, Riccardo Chailly, Donald Runnicles, Olaf Henzold, Michail Jurowski, Kirill Petrenko,Vladimir Jurowski, Iván Fischer, Kazushi Ono, Christian Arming, Karen Kamensek, Jacques Lacombe, Jurai Valcuha, Sebastian Weigle, Asher Fish, Konstantin Trinks, Paul Daniel i Lothar Königs, występując w spektaklach następujących reżyserów: Harry Kupfer, Herbert Wernicke, Robert Carsen, Willy Decker, Pierre Strosser, Jean-Claude Berutti, Jean-Louis Grinda, Georges Lavaudant, Laurent Pelly, Nicolas Brieger, Peter Stein, Jim Lucassen, Dominique Pitoiset, Elisabeth Stöppler, Keith Warner i Richard Brunel.

Hedwig Fassbender jest jednym z najlepszych nauczycieli śpiewu swojego pokolenia. Była pedagogiem, a w latach 2001-11 szefem wydziału śpiewu w konserwatorium frankfurckim. Pod jej kierunkiem wydział otrzymał nagrodę za doskonałe wykorzystanie nowatorskich metod dydaktycznych od władz kraju związkowego Hessen. W jej klasie studiowało wiele obiecujących śpiewaczek i śpiewaków młodego pokolenia, m.in.: Björn Bürger, Jana Baumeister, Gurgen Baveyan, Nohad Becker, Esther Dierkes, Samantha Gaul, Stine Marie Fischer, Maren Favela, Sebastian Kohlhepp, Kateryna Kasper, Katharina Magiera, Ruzan Mantashyan, Sofia Pavone, Marie Seidler, Johannes Weiss.

Hedwig Fassbender prowadziła kursy mistrzowskie w ramach Atelier Lyrique Opery Paryskiej, Studia Operowego w Zurychu, Studia Operowego w Hannoverze, Programu Rozwoju Młodych Artystów Teatru Bolszoj w Moskwie, Studia Operowego we Frankfurcie i Akademii Operowej Teatru Wielkiego - Opery Narodowej.

Jest twórczynią i dyrektorem artystycznym innowacyjnego programu szkoleniowego „Exzellenz-Labor Gesang”, który w 2018 roku doczekał się piątej edycji.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''