Rozpoczęła naukę śpiewu w wieku 14 lat w Instytucie Lemmens w Louvain (Belgia). Następnie studiowała w holenderskiej New Opera Academy (2002–2004), uzyskując tytuł magistra pod kierunkiem Jard van Nes.
Zadebiutowała partią Paminy w Czarodziejskim flecie w Stadttheater Klagenfurt oraz Oskara w Balu maskowym w La Monnaie. W dorobku posiada także rolę Drugiej córki w prapremierze opery Philippe’a Boesmansa Au Monde w La Monnaie, Despiny w wykonaniu Cosí fan tutte z Orchestrą XVIII Wieku, Jemmy w wersji koncertowej Wilhelma Tella w La Monnaie i Concertgebouw w Amsterdamie, partię tytułową w Lisiczce chytrusce Janáčka w Opéra National de Lyon oraz Kuchcika w Rusałce, który to występ był jej debiutem w Royal Opera House – Covent Garden. Odniosła także sukces jako Marianne w nowej operze austriackiego kompozytora H.K. Grubera pt. Geschichten aus dem Wienerwald wystawionej na Bregenzer Festspiele 2014 i w Theater an der Wien.
Ilse Eerens wystąpiła jako Gilda w Rigoletcie na festiwalu w Alden-Biesen. Wykonała także partę sopranu w operze Lady Sarashina Pétera Eötvösa w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej oraz Opéra National de Lyon. W La Monnaie w Brukseli wystąpiła jako Noémie w Kopciuszku Masseneta, Antygona w Edypie, pierwsza z Zaczarowanych dziewcząt Klingsora i pierwszy Giermek w Parsifalu oraz Amanda w Le grand macabre Ligetiego, którą to partę wykonała także na scenie Teatro Colón w Buenos Aires, Teatro dell’Opera di Roma oraz podczas Adelaide Music Festival (Australia).
Ilse Eerens występuje także często z repertuarem koncertowym. Miała okazję współpracować z takimi zespołami, jak: Münchner Rundfunkorchester, Orchestre des Champs Élysées, Holenderska Orkiestra Filharmoniczna, Orkiestra Radia Holenderskiego, Orchestre National de Lille, Orkiestra Filharmonii Brukselskiej, Orkiestra Królewskiej Filharmonii Flamandzkiej oraz Orquestra Sinfónica Portuguesa pod batutą takich dyrygentów, jak Yannick Nézet-Séguin, Leo Hussain, Hartmut Haenchen, Paolo Olmi, Michael Boder, Enrico Delamboye, Serge Baudo, Michael Schonwandt, Kenneth Montgomery, Mark Wigglesworth, Jaap van Zweden, Frans Bruggen czy Evelino Pidò.
Jej repertuar koncertowy obejmuje pasje, oratoria i kantaty Bacha, oratorium Mesjasz Händla, Requiem Fauré, Stabat Mater Pergolesiego, oratorium Pory roku Haydna, Requiem, kantatę Davide penitente i Mszę c-moll Mozarta; Stabat Mater Poulenca; Symfonię morską Vaughana Williamsa, psalm Król Dawid Honeggera oraz II i IV Symfonię Mahlera. Wzięła też udział w nagraniu Requiem i Stabat Mater Dvořáka wraz z Philippem Herreweghe, które zostało uznane przez magazyn „Gramophone” za najlepsze nagranie miesiąca w lipcu 2013 roku.
Ilse Eerens zdobyła pierwszą nagrodę w Konkursie Wokalnym Euriade w Kerkrade (Holandia) oraz Nagrodę im. Arleen Auger na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w ’s-Hertogenbosch (Holandia) dla finalisty wyróżniającego się jednocześnie w trzech kategoriach: operowej, oratoryjnej i pieśniarskiej. Otrzymała również nagrodę za najlepszą interpretację od organizacji Youth and Music Flanders oraz trzecią nagrodę w konkursie wokalnym ARD w 2006 roku.
Najbliższe plany artystki obejmują ponowny występ na scenie Theater an der Wien w partii Matyldy w operze Elżbieta, królowa Anglii Rossiniego. Ponadto Ilse Eerens zaśpiewa partię Celii w Lucio Silla Mozarta z Insula Orchestra w ramach europejskiego tournee obejmującego występy w Opéra Royal de Versailles, Grand Théâtre de Provence d'Aix-en-Provence, Theater an der Wien oraz Philharmonie de Paris. Artystka zadebiutuje w partii Zuzanny w Weselu Figara z Orkiestrą XVIII Wieku i zaśpiewa Niemieckie Requiem Brahmsa w ramach europejskiego tournee z Orchestre des Champs-Élysées pod batutą Philippe’a Herreweghe. Ilse Eerens weźmie też udział w prapremierze nowego utworu Toshio Hosokawy na dwa soprany i orkiestrę z Tokyo Metropolitan Symphony Orchestra, który zostanie zaprezentowany w Tokio, Luksemburgu i Berlinie.