Znakomita śpiewaczka, od 2015 roku dyrektor ds. obsad w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej. Absolwentka warszawskiej PWSM. Debiutowała rolą Musetty w Cyganerii Pucciniego. W swoim dorobku artystycznym ma ponad 40 głównych ról operowych oraz bogaty repertuar oratoryjno-kantatowy, obejmujący dzieła od baroku po muzykę współczesną. Na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej tworzyła niezapomniane kreacje, m.in. tytułowej Madame Butterfly, Mimi w Cyganerii, Roksany w Królu Rogerze, Małgorzaty w Fauście, Violetty w Traviacie, Elżbiety w Don Carlosie, Neddy w Pajacach, Hanny w Strasznym dworze, Donny Elwiry w Don Giovannim, Micaëli w Carmen i Hrabiny w Weselu Figara. Występowała na scenach operowych Europy, Azji oraz Ameryki Północnej i Południowej, w najbardziej prestiżowych miejscach koncertowych (Concertgebouw, Filharmonia Berlińska, Musikverein, Victoria Hall, Carnegie Hall) i z najlepszymi orkiestrami, jak: Berliner Philharmoniker, BBC Symphony Orchestra, London Chamber Orchestra, Chicago Symphony Orchestra, Filharmonicy Petersburscy, Filharmonicy Moskiewscy, Moscow Virtuosi Vladimira Spivakova, Johann Strauss Ensemble der Wiener Symphoniker.
Współpracowała z takimi dyrygentami polskimi i zagranicznymi, jak: Jerzy Semkow, Stanisław Skrowaczewski, Kazimierz Kord, Antoni Wit, Jacek Kaspszyk, Jan Krenz, Gabriel Chmura, Eri Klas, John Neschling, Lyndon Woodside, Michael Zilm, Marc Soustrot, Jan Latham-Koenig, Hanns-Martin Schneidt, Gustavo Dudamel, Valery Gergiev. Artystka z powodzeniem wykonuje także repertuar oratoryjno-kantatowy w kraju i za granicą (m.in. Stabat Mater Dvořáka, Szymanowskiego i Pergolesiego, Requiem, Msza c-moll (Wielka) i Msza koronacyjna Mozarta, Requiem Verdiego, Magnificat Bacha czy IX Symfonia Beethovena). Zasłynęła jako wykonawczyni partii sopranowych w dziełach oratoryjnych Góreckiego (III Symfonia „Symfonia pieśni żałosnych”), Kilara (Missa pro pace, Magnificat) i Pendereckiego (Polskie Requiem, Siedem bram Jerozolimy, Credo, Pasja według św. Łukasza, Te Deum). Nagrała na płyty CD i DVD większość dzieł Krzysztofa Pendereckiego. W 2006 roku otrzymała w Japonii nagrodę za nagranie Polskiego Requiem pod dyrekcją Antoniego Wita. Od wielu lat stale współpracuje z Filharmonią Narodową. W roku 2000 uczestniczyła w jubileuszowym tournée Orkiestry i Chóru Filharmonii Narodowej w przededniu stulecia Filharmonii w Warszawie, wykonując Requiem Verdiego pod dyrekcją Kazimierza Korda. Uczestniczyła w prawykonaniu oraz nagraniu dedykowanej Filharmonii Narodowej w jej stulecie Missa pro pace Wojciecha Kilara. Artystka często występuje z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia. Współpracowała ze wszystkimi filharmoniami w Polsce. Współpracuje z licznymi polskimi i europejskimi festiwalami (Warszawska Jesień, Wratislavia Cantans, Festiwal w Maastricht, Festiwal Muzyki Współczesnej w Alicante i inne). Ma na swoim koncie wiele nagrań płytowych oraz dla radia i telewizji.
Zasiada jako juror w wielu polskich i zagranicznych konkursach wokalnych. Jest regularnym członkiem międzynarodowych przesłuchań wokalnych NYIOP, cenionym pedagogiem, wykłada m.in. na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, od 2012 roku jest profesorem nadzwyczajnym tej uczelni. Posiada tytuł naukowy profesora nadany przez Prezydenta RP.
Od początku powstania Akademii Operowej Teatru Wielkiego - Opery Narodowej należy do grona jej głównych pedagogów. Artystka jest członkiem Kapituły Muzycznej Nagrody im. Cypriana Kamila Norwida Sejmiku Województwa Mazowieckiego oraz Kapituły Muzycznej Nagrody im. Jana Kiepury. W 2019 roku została uhonorowana Złotym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.